PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

PARTNERZY SERWISU
partner serwisu partner serwisu

Andrzej Gantner na Food Show 2018: Na rynek trafia żywność w kolorach uznawanych do tej pory za zakazane

Andrzej Gantner na Food Show 2018: Na rynek trafia żywność w kolorach uznawanych do tej pory za zakazane Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności, fot. PTWP
0 0

- Do tej pory użycie w reklamie szarości, czerni wiązało się ze stratą. Te kolory nie kojarzyły się z niczym dobrym. Czarny kolor w żywności kojarzył mi się do tej pory z kaszanką. Wykorzystanie kolorów, które nie występują naturalnie w żywności jest ryzykowne - powiedział Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności podczas debaty otwierającej Food Show 2018.

Andrzej Gantner jest przekonany, że wprowadzana na rynek żywność o nowych, wyrazistych kolorach musi być połączona z wartościami zdrowotnymi.

- Jeśli tego powiązania nie będzie, obecność samego intensywnego koloru może wywołać u konsumenta wrażenie sztuczności. Pamiętajmy, że duża część konsumentów poszukuje produktów o bardziej tradycyjnych kolorach. Natomiast rzeczywiście młodzi poszukują żywności w ciekawych kolorach, ale powiązanych z jakąś dodatkowa właściwością produktu - dodał.

Gantner zauważył także, że za innowacyjne uważane są dziś produkty odwołujące się do żywności tradycyjnej. 

- Ten trend wymaga innowacyjnego podejścia do opakowań, bez stosowania dodatków, jak najwięcej naturalnych barwników. W ciągu ostatnich dwóch lat niesamowicie rozwinął się rynek produktów pre-cooked. Tak więc przywracamy tradycyjne receptury, ale w formie bezpiecznej dla konsumenta. Warto także wspomnieć o tzw. silver economy. Emerytów przybywa znacznie więcej niż młodych ludzi. Często są to osoby zamożne, które mają określone wymagania, oczekują wygodniejszych rzeczy, ale i tradycyjnych. I to jest wyzwanie dla producentów - dodał.

 

 

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.