PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

PARTNER SERWISU

Bonduelle podsumowuje 25 lat obecności w Polsce

Bonduelle podsumowuje 25 lat obecności w Polsce Anna Telakowiec, dyrektor marketingu Bonduelle Polska/ fot. materiały prasowe
0 0

- 25 lat temu na polski rynek weszła firma Bonduelle - międzynarodowy koncern ze 160 letnią tradycją i lider przetwórstwa warzyw. Obecnie marka Bonduelle w Polsce jest jednym z liderów kategorii warzyw apertyzowanych a także głównym reklamodawcą rozwijającym kategorię. Spółka posiada w Polsce 2 fabryki, zatrudnia blisko 600 osób i przetwarza blisko 60 tys. ton warzyw i pieczarek rocznie, z czego blisko 90% trafia na eksport - mówi Anna Telakowiec, dyrektor marketingu Bonduelle Polska. 

Pierwszego TIR-a wypełnionego 20 paletami puszkowanych warzyw firma sprowadziła do Polski w 1992 roku. Już rok później, w sezonie 1993/94 spółka rozpoczęła swoją pierwszą kampanię rolno-produkcyjną w wynajętej na te potrzeby fabryce w Gniewkowie na Kujawach. Wytworzono wówczas 5,5 tysiąca ton warzyw w konserwach oraz 3,6 tysiąca ton mrożonek.

- W kolejnym roku fabryka w Gniewkowie została przez firmę zakupiona i sukcesywnie zwiększano jej moce produkcyjne – w 2004 roku wyposażoną ją w drugą, nowoczesną chłodnię. Obecnie rocznie fabryka przerabia około 30 tysięcy ton warzyw. Od 2002 roku firma posiada certyfikat HACCP, od 2007 roku IFS, a od 2009 także ISO22000. W roku 2011 Bonduelle stała się właścicielem fabryki pieczarek w wielkopolskich Ruchocicach, gdzie zainwestowano ponad 3,5 mln euro i ponad dwukrotnie zwiększono produkcję - dodaje Anna Telakowiec.

Obecnie w obu fabrykach oraz warszawskim biurze pracuje łącznie ponad 600 osób. Firma współpracuje z ponad 200 rolnikami dostarczającymi warzywa na potrzeby przetwórstwa na Kujawach.

Wchodząc do Polski spółka wytworzyła nowatorski sposób współpracy z rolnikami, polegający na podpisywaniu długookresowych kontraktów i nadzorowaniem upraw przez agronomów Bonduelle w celu wyhodowanie najlepszej jakości warzyw. Zbiór odbywa się według ustalanego harmonogramu skoordynowanego z mocami przerobowymi fabryki, gdyż celem firmy jest utrzymanie czasu 4 godzin od momentu zbioru po zapuszkowanie/zamrożenie warzyw.

Firma jest propagatorem ekologicznego rolnictwa oraz tzw. uproszczonej techniki uprawy gleby z wyeliminowaniem wstępnej orki, co zapobiega erozji i wzmacnia warstwę próchnicy. Stosuje też alternatywne wobec chemizacji rolnictwa metody ochrony upraw – chwasty zwalczane są w dużej mierze mechanicznie, a na polach stosuje się łapki na insekty. Rolnictwo Bonduelle podporządkowane jest zasadom zrównoważonego rozwoju.

Marka Bonduelle ma 22.5 proc. udziałów wartościowych w kategorii warzyw apertyzowanych w Polsce.

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!