PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

Inna Bajka: opakowanie produktu wyraża to, co marka chce powiedzieć

Inna Bajka: opakowanie produktu wyraża to, co marka chce powiedzieć fot. materiały prasowe
0 0

Twórcy brandu od początku wiedzieli, że Inna Bajka ma się wyróżnić się na rynku w kategorii produktów prozdrowotnych i zaskoczyć konsumentów, inspirować ich. - Dlatego każdy atrybut również opakowań naszych produktów musiał iść w ślad za tym postanowieniem - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Iwona Jaguczańska-Słomska, wspólnik spółki Aybioo, która jest właścicielem marki Inna Bajka.

- Wiedzieliśmy, że opakowanie przez wiele kolejnych lat będzie naszym podstawowym narzędziem walki konkurencyjnej i komunikacji z konsumentem. W końcu opakowanie wyraża to, co marka chce powiedzieć. Strasznie zależało nam, żeby na sklepowej półce móc poprzez opakowanie krzyknąć wyraźnie kim jesteśmy, co z sobą niesiemy – przyznaje wspólniczka z Innej Bajki.

Inna Bajka to wegańska marka, której portfolio składa się ze śniadaniowych owsianek, obiadowych dań instant na bazie kasz i warzyw strączkowych, bazy dla posiłków do samodzielnego przygotowania a także mieszanek składników superfoods. Wszystko opakowane jest w niebanalną tekturową szatę, czym marka zamierza wyróżniać się w gąszczu sklepowej prozdrowotnej oferty.

- W przypadku marki żywności prozdrowotnej Inna Bajka postawiliśmy sobie za cel zaprojektowanie marki, która wyróżni się zarówno na półce ze zdrową żywnością, jak i na półce typu ‘ready to eat’. Analizując rynek, doszliśmy do wniosku, że większość zdrowych produktów koncentruje się na funkcjonalnych korzyściach, zapominając o działaniu na emocje. Dlatego gros z tych marek to opakowania bardzo racjonalne i poważne - dla tych, którzy już sporo wiedzą na temat zdrowego jedzenia. My postanowiliśmy zrobić coś innego – postawić na komunikację prostą, szczerą i ‘od serca’. Jak przyjaciel do przyjaciela – nie jak ekspert do znawcy. Zależało nam, żeby wywołać uśmiech i zredukować bariery – stąd język, którym się posługujemy, jest bardzo przystępny - zapewnia Joanna Rewaj, strategy & innovation expert w Dragon Rouge.

Świat Innej Bajki to świat, w którym o jakość śniadań dba Ranny Ptaszek pospołu z Dzikim Dostawcą. - Wszyscy w tym świecie mają nosa do zdrowego jedzenia. Tak właśnie brzmi nasze markowe hasło.  Inność Innej Bajki polega jednak przede wszystkim na tym, że te produkty są i łatwe, i zdrowe, i smaczne. A to zupełnie inna bajka niż produkty do tej pory dostępne na rynku - dodaje.

Jej zdaniem wszyscy wolimy rzeczy subiektywnie ładne, od tych brzydkich czy nijakich. Konsumenci w Polsce mają coraz wyższe wymagania –  są kategorie, które rozbudzają nasze oczekiwania, jak słodycze, lody, a nawet piwa, w których zaszła w ciągu ostatnich 10 lat wielka rewolucja.

- Pamiętajmy też, że żyjemy w czasach dominacji kultury obrazkowej -  internet, seriale, kino, wszystko to zmienia nasze preferencje estetyczne, wzbogaca doświadczenie, kształtuje oczekiwania i gust. Również rosnąca konkurencyjność będzie wymuszać na producentach podwyższanie jakości samych produktów, ale też i opakowań. Wystarczy spojrzeć na opakowania marek dyskontowych – nie raz potrafią być ciekawsze od regularnej oferty. Inna Bajka dopiero zaczyna swoją przygodę na półkach – na dziś celem jest budowa dystrybucji. Zaprojektowane brand identity pomaga w budowaniu zainteresowania i zaufania do marki.  Zapewnia też dobrą widoczność na półce. Na twarde dane o efektach sprzedażowych musimy chwilę poczekać - dodaje Joanna Rewaj.

 

Cały materiał dot. firmy Inna Bajka będzie opublikowany w majowym wydaniu Rynku spożywczego.

 

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!