PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu www.nagel-group.com - partner portalu

PARTNER SERWISU

Kotaniec: Z sosami Folwark wszystko zaczęło się trochę przez przypadek, w latach słusznie minionych

Kotaniec: Z sosami Folwark wszystko zaczęło się trochę przez przypadek, w latach słusznie minionych Włodzimierz Kotaniec, założyciel firmy Kotaniec i Łukasz Kotaniec, zarządzający firmą/ fot. Żelazna Studio
0 0

Najpierw małżeństwo Anny i Włodzimierza Kotańców prowadziło sklep rolno-spożywczy w miejscowości Drzewica, a w drugiej połowie lat osiemdziesiątych XX wieku, zainwestowało w urządzenia do produkcji majonezu i została uruchomiona produkcja majonezu w opakowaniach detalicznych. Na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych pojawiła się możliwość nabycia tzw. resztówki po folwarku - w okolicach Nowego Miasta nad Pilicą, na którym to obiekcie, na przestrzeni lat powstał, zakład produkcyjny, magazyny i biuro firmy Folwark.

Po drodze było kilka pozytywnych zbiegów okoliczności i zaskakujących zwrotów akcji, które miały decydujący wpływ na obecny kształt firmy. Dzisiaj Folwark to popularny dostawca sosów dla sektora gastronomicznego i przemysłu spożywczego, który ponownie stawia na obecność na nowoczesnym rynku detalicznym. Niestandardowo? Może ……ale za to zgodnie z własną logiką biznesową…- zapewniają właściciele firmy.

Z sektorem spożywczym, rodzina Państwa Kotańców miała do czynienia od początku swojej przygody z przedsiębiorczością. Najpierw w latach deficytu wszelkich dóbr prowadziła sklep rolno-spożywczy. Następnie w 1986 r. zakupiła urządzenia do produkcji majonezu. Metodą prób i błędów udało się uruchomić w Drzewicy, w 1986 r. produkcję majonezu w słoikach detalicznych pod marką Korona – wspomina Włodzimierz Kotaniec.

Z kolei w 1989 r. zakupiono obiekty i teren byłego folwarku rodziny Chełmońskich, która po wojnie z nieustalonych przyczyn opuściła swój majątek, który następnie został znacjonalizowany a sprzedawcą była Agencja Nieruchomości Rolnych Skarbu Państwa. – To były trudne, siermiężne czasy. Jednak udało się nam przenieść tam produkcję majonezu z Drzewicy. Wszyscy lokalni mieszkańcy w okolicy mówili o nas: „ci z folwarku w Jankowicach” i w ten naturalny sposób powstała nazwa firmy i marka Folwark – mówi założyciel firmy.    

Pierwszymi produktami, które opuszczały zakład produkcyjny w Jankowicach, były słoiki majonezu z logo Folwark z przeznaczeniem na rynek detaliczny. Biznes pod względem finansowym był trafiony i rentowny. Największym wówczas wyzwaniem było pozyskanie wystarczającej ilości surowców i opakowań do produktów.

- Wtedy funkcjonowała rejonizacja i np. dawne województwo radomskie było przydzielone do zaopatrzenia w olej przez zakłady tłuszczowe w Bodaczowie koło Zamościa i tam musieliśmy po niego jeździć, a nie np. do dużo bliżej położonej Warszawy, gdzie funkcjonowały duże zakłady tłuszczowe przy ul. Radzymińskiej – dodaje Włodzimierz Kotaniec.

W tamtym czasie istotny był dostęp do jakiegokolwiek oleju roślinnego, nadającego się do wytwarzania majonezu i nikt nie zastanawiał się nad jego jakością. Dziś jakość surowców odgrywa istotną rolę, a źródło pochodzenia nie jest niczym ograniczane. Większość masy surowcowej, opakowaniowej i materiałów pomocniczych do produkcji w marce Folwark jest kupowana w Polsce. Resztę surowców firma kupuje na całym świecie.

Całą historię powstania firmy Kotaniec znajdziesz w najnowszym numerze Rynku spożywczego.

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!