PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Comarch - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu www.nagel-group.com - partner portalu sniezka - partner portalu

PARTNER SERWISU

Polscy producenci żywności przychylni wegetarianom i weganom. Rośnie zainteresowanie certyfikatem V-Label

Polscy producenci żywności przychylni wegetarianom i weganom. Rośnie zainteresowanie certyfikatem V-Label oznaczenie V-Label
0 0

V-Label – europejskie oznaczenie dla wegetarian i wegan, wykorzystywane w 39 krajach, które od września 2016 roku dostępne jest dla polskich producentów produktów spożywczych, cieszy się coraz większym zainteresowaniem polskich firm.

Jak zdradza w rozmowie z portalspozywczy.pl, Przemysław Chojnicki, koordynator ds. certyfikacji V-Label w Polsce, zajmujący się nadawaniem europejskiego towarowego znaku jakości "V", polskie marki które już certyfikowano to: ZPC Otmuchów, Polsoja, Huzar, Biomika (kosmetyki), Biowald, Zielona Budka, Next Trade (EssentiAla), MeGusto i Vitanella. Kilkanaście kolejnych marek jest aktualnie w procesie. 

W Europie certyfikowanych jest już ponad 10 000 produktów od około 1000 producentów. Znane marki certyfikowane w Europie to: Frosta, Knorr, Alpro, Ritter Sport, Haribo, Dr. Oetker, Take it Veggie (Kaufland), ,Hellmann's, Develey, Regenwalder Mueller. Certyfikowano także sieci handlowe: Lidl, Kaufland, Aldi, Spar, Edeka, Norma, Rewe, Netto.

- W pierwszym kwartale tego roku rozpoczęliśmy 8 odcinkową kampanię edukacyjną na FB skierowaną do wegetarian, wegan i ludzi interesujących się dieta roślinną, która dotarła w tym momencie do około 70 000 ludzi z większych miast Polski – dodaje Przemysław Chojnicki.

Od początku kwietnia rozpoczęto także certyfikację kosmetyków, rusza również branża HoReCa (certyfikowano warszawską restaurację Tel Aviv).

- Nie mamy jeszcze badań na temat rozpoznawalności znaku w Polsce – jest na to jeszcze za wcześnie. Są jednak badania wskazujące na znaczny wzrost zwracania przez konsumentów uwagi na certyfikaty – dodaje Przemysław Chojnicki.

W Polsce wg badań CBOS liczbę wegetarian w 2000 roku szacowało się na ok. 1% społeczeństwa. Według badań Instytutu Opinii Publicznej Homo Homini przeprowadzonych w 2013 r na zlecenie Light Box odsetek ten wskazywał już na ponad trzy krotnie większą wartość. Według tych badań 3,2 % Polaków przyznawało się do stosowania diety bezmięsnej (jest to więc około 1,23 mln Polaków), a 3,7% czyli ok. 1,42 mln społeczeństwa, aspirowało do stosowania diety wegetariańskiej, choć jak przyznawało, zdarzały im się odstępstwa od diety (fleksitarianie).

- Badania te wskazują więc nie tylko na rosnącą popularność diet roślinnych, lecz również na to jak mogą być one różnorodne i dotyczyć wykluczania jedynie poszczególnych grup produktów. Idąc tokiem takiego myślenia, oczywistym jest wiec wprowadzenie na rynku możliwości oznaczania dla dogodniejszego i szybszego wyboru tego typu produktów. Tu właśnie znalazła się przestrzeń dla zastosowania symboliki V-Label – tłumaczy Przemysław Chojnicki.

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!