PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

PARTNER SERWISU

Polskie Jagody: pracownicy sezonowi to wyzwanie dla branży owoców świeżych

Polskie Jagody: pracownicy sezonowi to wyzwanie dla branży owoców świeżych Dominika Kozarzewska, prezes grupy "Polskie Jagody"/ fot. Żelazna studio
0 0

- Najważniejszym wyzwaniem na przyszłość dla sektora świeżych owoców będzie pozyskiwanie pracowników sezonowych. Zbieranie najwyższej jakości owoców - a właśnie na jakości zbudowaliśmy doskonałą reputację polskich borówek na świecie - jest możliwe wyłącznie ręcznie - mówi Dominika Kozarzewska, prezes zarządu Grupy Producentów Owoców „Polskie Jagody”.

- Drugi ważny aspekt to rosnąca konkurencja pomiędzy producentami, w tym z regionów tropikalnych, gdzie możliwe są całoroczne zbiory. Znalezienie miejsca na globalnym rynku wymaga z jednej strony inwestycji w produkcję pozwalających na wydłużenie sezonu i zapewnienie najwyższej jakości (np. osłony, wymiana starych nasadzeń), a z drugiej – intensywnych działań sprzedażowych i marketingowych - zapewnia Dominika Kozarzewska.

Jej zdaniem można powiedzieć, że borówkowy sezon 2017 miał dwa oblicza. - Od strony produkcyjnej był bardzo trudny – przymrozki majowe, dochodzące miejscami do minus 10 stopni oraz opady występujące w wielu regionach kraju w trakcie zbiorów sprawiły, że plony były niższe, niż zapowiadano. Natomiast od strony handlowej można zaliczyć ten sezon do udanych – pomimo zahamowania wzrostu popytu na polskie borówki na rynku brytyjskim wynikającego między innymi z niekorzystnego dla tamtejszych importerów i konsumentów kursu funta, nie było problemów ze sprzedażą - zapewnia.

Borówki z Polski trafiają na coraz więcej rynków, a dzięki działaniom promocyjnym takim jak kampanie „1 lipca – Dzień Polskiej Borówki” czy „Power Fruits” udało się podnieść świadomość polskich konsumentów co do walorów tych owoców i popyt na rynku krajowym. - Dotyczyło to zwłaszcza drugiej części sezonu, w której zahamowanie wzrostu popytu w Wielkiej Brytanii stało się szczególnie widoczne, a także pojawiła się konkurencja ze strony nowych regionów produkcyjnych - mówi Dominika Kozarzewska.

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.