PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu www.nagel-group.com - partner portalu sniezka - partner portalu

PARTNER SERWISU

Prezes Bakallandu: polskie firmy mogą znaleźć na Dalekim Wschodzie atrakcyjne rynki zbytu

Prezes Bakallandu: polskie firmy mogą znaleźć na Dalekim Wschodzie atrakcyjne rynki zbytu Marek Moczulski, prezes Bakallandu/ fot. PTWP
0 0

- Daleki Wschód nie wydaje się być idealnym partnerem do współpracy dla polskich producentów żywności. W rzeczywistości jednak, okazuje się, że bariery wejścia na znajdujące się tam rynki bywają niższe niż w przypadku wielu krajów europejskich, gdzie silny protekcjonizm gospodarczy często uniemożliwia skuteczną ekspansję - mówi serwisowi www.portalspozyczy.pl Marek Moczulski, prezes zarządu Grupy Kapitałowej Bakalland.

Ponadto korporacje globalne mają w Europie tak mocną pozycję, że konkurowanie z nimi z polską marką często nie znajduje uzasadnienia biznesowego

- Inaczej jest w przypadku krajów Dalekiego Wschodu, gdzie polskie firmy, oczywiście te posiadające wysokiej jakości produkty, potrafią skutecznie rywalizować o konsumenta, dostarczając mu atrakcyjne wyroby „made in UE”. Jesteśmy przykładem firmy, która z powodzeniem eksportuje swoje produkty do tak egzotycznych miejsc, jak: Hong Kong, Tajwan, Japonia czy niektóre prowincje chińskie. Podniebienia mieszkańców Dalekiego Wschodu podbiliśmy naszymi batonami zbożowymi, które podobnie jak w Polsce, sprzedajemy pod marką BA! Źródłem sukcesu jest jakość produktu oraz jego dopasowanie do światowych megatrendów żywieniowych, z których najważniejsze są trendy prozdrowotne - zapewnia prezes.

Zdaniem Marka Moczulskiego polskich producentów do eksportu do wysokorozwiniętych krajów Dalekiego Wschodu powinny zachęcić tamtejsze wysokie ceny żywności, pozwalające na generowanie atrakcyjnej marży oraz ogromny potencjał zakupowy tych wielomilionowych społeczeństw – sama Japonia to blisko 130 mln mieszkańców.

- Tamtejszy konsument, choć ceniący tradycję, jest jednocześnie spragniony nowości i otwarty na wyroby europejskie. Jest to jednak możliwe wyłącznie dla produktów, które udowodnia swą jakość i będą stanowić faktycznie atrakcyjną propozycję dla tamtejszych konsumentów. Raz zdobyte zaufanie, będzie procentować na przyszłość, o ile oczywiście firma jest w stanie zapewnić powtarzalność i odpowiednio duże partie produktów - dodaje prezes Grupy Bakalland.

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!