PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Crédit Agricole - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

Prezes Chias Brothers na EEC 2018: Współpraca z mikroinfluencerami pomaga w budowaniu marki

Prezes Chias Brothers na EEC 2018: Współpraca z mikroinfluencerami pomaga w budowaniu marki Maciej Mikołajczak, prezes firmy Chias Brothers Europe. Fot. PTWP
0 0

Aby zbudować nową markę i zaistnieć w social media, firma powinna wnosić na rynek nową wartość, prowadzić w mediach społecznościowych dialog z konsumentami i zachęcać ich do współtworzenia produktów – mówił Maciej Mikołajczak, prezes firmy Chias Brothers Europe w trakcie debaty "Nowe trendy i nowi konsumenci na rynku spożywczym", która odbyła się podczas 10. edycji Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

 – Firma Chias Brothers produkuje żywność i napoje superfoods. Działalność rozpoczęliśmy około dwa lata temu wprowadzając innowacyjny produkt – płynną przekąskę, która była pełnowartościowa – zawierała m.in. kwasy tłuszczowe omega-3, błonnik oraz białko. Od tamtej pory budujemy swoje portfolio na kolejnych innowacyjnych produktach – mówił Maciej Mikołajczak, prezes firmy Chias Brothers Europe.

– Jeśli chodzi o budowanie marki, to wypowiem się jako start-up, ponieważ uważam, że trzeba rozdzielić budowanie społeczności w start-upach i w dużych firmach. Większe firmy mają doświadczenie,  nakłady i duże zasoby, start-upy zaś to nowa wartość, innowacyjność i możliwa autentyczność – mówił.

– Mamy jedną z najbardziej zaangażowanych społeczności w social media i myślę, że składają się na to cztery główne przyczyny. Pierwsza z nich jest związana z tym, że każdy start-up powinien wnieść jakąś nową wartość. Tak jak powiedziałem, nasza pierwsza grupa produktowa wniosła znaczącą wartość na rynek. Gdybyśmy na przykład wyprodukowali sok jabłkowy w kartonie, myślę, że byłoby nam bardzo trudno zbudować społeczność i pewnie też firmę – tłumaczył.

– Drugą przyczyną – według mnie – jest poinformowanie konsumentów o tym, jaki przyświeca nam cel podczas zakładania firmy, oprócz oczywiście celu finansowego. My od samego początku chcieliśmy wpływać na rozwój ciała i umysłu i cała nasza narracja w social media opiera się wokół tego – dodał.

– Kolejna rzecz – popełniliśmy kiedyś błąd wprowadzając linię produktową, która nie do końca się przyjęła. Postanowiliśmy na Instagramie "na żywo" porozmawiać o tym z konsumentami. Powiedzieliśmy, że popełniliśmy błąd, że po rozmowie z wieloma klientami stwierdziliśmy, że trzeba tę linię znacząco ulepszyć. Ludzi mogli nam zadawać pytania i na żywo na nie odpowiadaliśmy. Wydaje mi się to bardzo trudne do zrobienia przez dużą firmę, dlatego, że prezes takiego przedsiębiorstwa może mieć problem, żeby coś takiego zrobić – mówił.

Prezes Chias Brothers Europe tłumaczył, że do stworzenia dużej społeczności w social media przyczynił się też dialog z konsumentem i zbudowanie ich realnego zaangażowania. – Nie chodzi o to, by płacić ludziom za zrobienie sobie zdjęcie na Instagramie z naszym produktem, chociaż oczywiście to też jest metoda. Chodzi o znalezienie tysiąca fanów i słuchanie ich, rozmawianie z nimi – wyjaśniał.

– Na pewno jest wiele sposobów na zdobycie tysiąca fanów, my na przykład postawiliśmy na współtworzenie asortymentu, czyli angażujemy konsumentów, aby budowali z nami nowe produkty. Oni się wtedy czują, jakby częściowo byli właścicielami tych produktów. Są mikroinfluencerami – sami z siebie mówią o naszych produktach innym konsumentom, polecają je – tłumaczył Maciej Mikołajczak.

POLECANE

KOMENTARZE: (1)

+ DODAJ KOMENTARZ

Olga D. 22-05-2018, 12:20:

Słusznie! Fajna marka to Chias, trzymam kciuki!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.