PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Crédit Agricole - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

Prezes Kurpisz: Rok 2017 był dobrym rokiem dla Grupy Hortex

Prezes Kurpisz: Rok 2017 był dobrym rokiem dla Grupy Hortex Tomasz Kurpisz, prezes Hortex/ fot. Żelazna Studio
0 0

- W kraju sprzyja nam rosnący rynek w kategorii mrożonych warzyw i owoców, jak i rosnący segment premium w sokach, nektarach i napojach. Wzrosły także nasze udziały rynkowe w obu kategoriach. Konsumenci bardzo dobrze przyjęli nasze nowości – mrożone owoce oraz soki tłoczone i linię napojów gazowanych Hortex Bubbles - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Tomasz Kurpisz, prezes Grupy Hortex.

Poza tym w 2017 r. Grupa Hortex zwiększyła także sprzedaż mrożonek na rynkach eksportowych, których obecnie jest ponad 30. Najwięcej eksportowane jest do krajów bałtyckich (Litwa, Łotwa, Estonia) oraz na Białoruś i do Rumunii, a także na tzw. rynki polonijne do Anglii, Irlandii, Niemiec. Systematycznie poszerzany jest eksport o nowe rynki m.in. do Arabii Saudyjskiej, Korei Południowej, Kosowa i Izraela. - Ponadto odbudowująca się sprzedaż naszych wyrobów oraz poprawiająca się w ostatnim roku sytuacja ekonomiczna w Rosji w tym stabilny kurs rubla także dają pozytywne efekty. Wyzwaniem były rosnące od kilku lat koszty związane m.in. z zatrudnieniem, cenami surowca, energii, wody, których skala zmusiła nas, jak i innych producentów do podniesienia cen - przyznaje Tomasz Kurpisz. 

I dodaje: - Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, że nowym właścicielem będzie firma zainteresowana dalszym rozwojem Grupy i marki Hortex. Z tak silnym inwestorem na przestrzeni kilku lat niewątpliwie będziemy mogli nie tylko wzmocnić naszą pozycję rynkową w obecnych kategoriach, ale także budować ją w nowych. Mamy także nadzieję na dalszy rozwój sprzedaży na rynkach zagranicznych - zapewnia prezes Horteksu.

Co prezes Grupy Hortex myśli o zakazie handlu w niedzielę?

- Zakaz handlu w niedzielę niewątpliwie utrudni życie konsumentom i będzie miał wpływ na organizację handlu. Zakupy weekendowe zostaną skumulowane do jednego dnia – soboty. Jednak żywność to nie jest rodzaj zakupów, które można odwlekać i przesuwać na później, nie sądzimy więc aby w ostatecznym rachunku miało to wpływ na konsumpcję tej kategorii - dodaje.

Jak reaguje na pomysł tzw. polskich półek?

- Jesteśmy polskim producentem, ale jednocześnie nie jesteśmy zwolennikami narzucania nikomu sztucznych zasad czy ograniczeń. Żywność sprzedawana w Polsce jest generalnie produkowana w Polsce, przy współpracy polskich producentów, rolników i rękami polskich pracowników. Takie pomysły mogą jedynie prowadzić do licytowania się producentów, kto jest bardziej polski. A to już bardziej polityka niż konkurencja - mówi Tomasz Kurpisz. 

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.