PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

PARTNER SERWISU

Producenci borówek otrzymali 180 tys. zł na promocję owoców

Producenci borówek otrzymali 180 tys. zł na promocję owoców fot. shutterstock
0 0

Od 3 lat środowisko plantatorów promuje 1 lipca – Dzień Polskiej Borówki jako datę rozpoczęcia zbiorów. W tym roku po raz pierwszy działania będą prowadzone również przez cały sezon. - Od lat budujemy rynek. Od 3 lat świadomość daty rozpoczęcia sezonu, atmosferę czekania i odliczania. W tym roku idziemy o krok dalej. Naszym celem jest wyrobienie nawyku jedzenia borówek w sezonie zbiorów. Pokażemy, że to wygodna przekąska, która spełnia wszystkie potrzeby nowoczesnego konsumenta. Jest częścią zdrowego stylu życia. Takie cele sobie stawiamy – mówi Katarzyna Grzegrzółka-Parafiniuk, Przewodnicząca Zarządu Fundacji Promocji Polskiej Borówki.

Kampanię „Lato z borówkami” realizuje Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw, partnerem jest Fundacja Promocji Polskiej Borówki.

- Projekt uzyskał dofinansowanie z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw, a jego koszt wyniesie około 180 tys. zł. Pozwoli to na kontynuację i rozszerzenie dotychczasowych działań promocyjnych, prowadzonych z inicjatywy plantatorów – mówi Witold Boguta, Prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.

Treścią komunikacji w lipcu będą walory zdrowotne borówek i łatwość ich podania. Prezentacja przepisów pod wybrane sytuacje konsumpcji. Specjalnie promowane będzie dodawanie borówek do napojów. „Lato z borówkami” potrwa do końca wakacji, w sierpniu branża pokaże smak borówek doceniany przez producentów rzemieślniczych lodów i wybierze najlepsze lody borówkowe na świecie.

Aktywności w ramach projektu „Lato z borówkami” rozpoczną się już w kwietniu. Pierwszym celem jest zaangażowanie plantatorów. Kampanię rozpoczyna cykl tekstów w prasie branżowej prezentujących dokonania plantatorów i argumenty na rzecz indywidualnego zaangażowania producentów. 

- Borówkarze wyznaczają nowe standardy w zakresie promocji w Polsce i za granicą. Szczególnie na rynku polskim może to stanowić wzór dla innych owoców, nie tylko jagodowych. Robią wrażenie producenci, ich energia i pomysły. Najlepszego produktu nie da się wypromować bez ludzi. A jeśli są ludzie, i oni tworzą wizerunek owocu, robi to olbrzymie wrażenie – mówił komentując realizację celów promocyjnych dr Piotr Baryła, prezes Krajowego Stowarzyszenia Plantatorów Czarnej Porzeczki.

W maju powstanie cykl filmów edukacyjnych prezentujących konsumentom pracę na plantacjach. W czerwcu branża wybierać będzie najmłodszego z plantatorów. Dokonana przez niego degustacja otworzy borówkowy sezon. W ubiegłym roku tę tradycję zainaugurował 10 miesięczny Staś Pieńko, syn i wnuk lubelskich plantatorów. Samo finałowe głosowanie obserwowało na Facebooku 50 tys. ludzi.

Inauguracja sezonu borówkowego w 2018 roku odbędzie się w sobotę 30 czerwca. 

 

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!