PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Comarch - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu www.nagel-group.com - partner portalu sniezka - partner portalu

PARTNER SERWISU

Roleski, Żywiec Zdrój, Pudliszki najbardziej polskimi markami żywności według konsumentów

Roleski, Żywiec Zdrój, Pudliszki najbardziej polskimi markami żywności według konsumentów fot. shutterstock
0 0

Roleski, Żywiec Zdrój, Pudliszki, Koral, Żubrówka, Lubella, Winiary, Wyborowa, Hortex - to marki spożywcze rozpoznawane przez ponad 80 procent Polaków jako polskie - czytamy w raporcie Open Research "Patriotyzm konsumencki Polaków 2017".

Jako polską markę konsumenci najczęściej (93 proc.) wskazywali PKO BP. Wśród marek spożywczych najlepszy wynik uzyskały takie marki, jak: Roleski (91 proc.), Żywiec Zdrój (89 proc.), Pudliszki (88 proc.), Koral (87 proc.), Żubrówka (85 proc.), Lubella (84 proc.), Winiary (83 proc.), Wyborowa (82 proc.) i Hortex (81 proc.).

Na drugim biegunie znalazły się takie marki żywności, jak: Danone, które za polską markę uznało 28 proc. ankietowanych i Mokate z 39 proc. wskazań. 

Wśród sieci handlowych jako polskie postrzegane są w największym stopniu Delikatesy Centrum i Stokrotka (84 procent). Tylko 9 proc. ankietowanych uznało za polską sieć Lidl, 11 proc. Kaufland, a 27 proc. Biedronkę.

Zobacz, jak zmieniło się postrzeganie tych marek w porównaniu z ubiegłoroczną wersją raportu.

Autorzy raportu podkreślają, że z roku na rok artykuły spożywcze charakteryzują się największym „zakupowym patriotyzmem” wśród Polaków. Przy zakupie ważna jest zarówno wiedza o kraju pochodzenia, jak i informacja, że jest to właśnie produkt z Polski. Miejsce pochodzenia artykułów spożywczych jest ważne dla 68 proc. Polaków, a dla 60 proc. pochodzenie artykułów spożywczych z Polski zachęca do ich zakupu.

Z czym kojarzą się polskie marki żywności?

Najczęściej wskazywanym skojarzeniami  są "dobra jakość" (40 proc.) oraz "zdrowa, ekologiczna żywność" (26 proc.). W dalszej kolejności badani podali takie skojarzenia, jak "smak" (17 proc.), "produkty świeże" (10 proc.) oraz "patriotyzm: wspieranie gospodarki, produkcja, zatrudnienie" (7 proc.). Wśród nielicznych negatywnych skojarzeń z polskimi markami żywności wskazywano słabą jakość (2 proc.) i wysokie ceny (1 proc.).

Badanie do raportu Open Research "Patriotyzm konsumencki Polaków 2017" zrealizowano metodą CAWI (on-line) na reprezentatywnej grupie 800 Polaków w wieku 15-59 lat. Badanie miało charakter ogólnopolski i zostało przeprowadzone w marcu i kwietniu 2017 roku.

POLECANE

KOMENTARZE: (2)

+ DODAJ KOMENTARZ

prawda 30-05-2017, 09:48:

hahahaha:
Zywiec Zdrój = Danone
Winiary = Nestle
itd.
Tylko Roleski i Koral to naprawdę polskie firmy

Mmm 24-05-2017, 23:08:

A gdzie polski cukier? ;)