PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Crédit Agricole - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

Roleski, Żywiec Zdrój, Pudliszki najbardziej polskimi markami żywności według konsumentów

Roleski, Żywiec Zdrój, Pudliszki najbardziej polskimi markami żywności według konsumentów fot. shutterstock
0 0

Roleski, Żywiec Zdrój, Pudliszki, Koral, Żubrówka, Lubella, Winiary, Wyborowa, Hortex - to marki spożywcze rozpoznawane przez ponad 80 procent Polaków jako polskie - czytamy w raporcie Open Research "Patriotyzm konsumencki Polaków 2017".

Jako polską markę konsumenci najczęściej (93 proc.) wskazywali PKO BP. Wśród marek spożywczych najlepszy wynik uzyskały takie marki, jak: Roleski (91 proc.), Żywiec Zdrój (89 proc.), Pudliszki (88 proc.), Koral (87 proc.), Żubrówka (85 proc.), Lubella (84 proc.), Winiary (83 proc.), Wyborowa (82 proc.) i Hortex (81 proc.).

Na drugim biegunie znalazły się takie marki żywności, jak: Danone, które za polską markę uznało 28 proc. ankietowanych i Mokate z 39 proc. wskazań. 

Wśród sieci handlowych jako polskie postrzegane są w największym stopniu Delikatesy Centrum i Stokrotka (84 procent). Tylko 9 proc. ankietowanych uznało za polską sieć Lidl, 11 proc. Kaufland, a 27 proc. Biedronkę.

Zobacz, jak zmieniło się postrzeganie tych marek w porównaniu z ubiegłoroczną wersją raportu.

Autorzy raportu podkreślają, że z roku na rok artykuły spożywcze charakteryzują się największym „zakupowym patriotyzmem” wśród Polaków. Przy zakupie ważna jest zarówno wiedza o kraju pochodzenia, jak i informacja, że jest to właśnie produkt z Polski. Miejsce pochodzenia artykułów spożywczych jest ważne dla 68 proc. Polaków, a dla 60 proc. pochodzenie artykułów spożywczych z Polski zachęca do ich zakupu.

Z czym kojarzą się polskie marki żywności?

Najczęściej wskazywanym skojarzeniami  są "dobra jakość" (40 proc.) oraz "zdrowa, ekologiczna żywność" (26 proc.). W dalszej kolejności badani podali takie skojarzenia, jak "smak" (17 proc.), "produkty świeże" (10 proc.) oraz "patriotyzm: wspieranie gospodarki, produkcja, zatrudnienie" (7 proc.). Wśród nielicznych negatywnych skojarzeń z polskimi markami żywności wskazywano słabą jakość (2 proc.) i wysokie ceny (1 proc.).

Badanie do raportu Open Research "Patriotyzm konsumencki Polaków 2017" zrealizowano metodą CAWI (on-line) na reprezentatywnej grupie 800 Polaków w wieku 15-59 lat. Badanie miało charakter ogólnopolski i zostało przeprowadzone w marcu i kwietniu 2017 roku.

POLECANE

KOMENTARZE: (2)

+ DODAJ KOMENTARZ

prawda 30-05-2017, 09:48:

hahahaha:
Zywiec Zdrój = Danone
Winiary = Nestle
itd.
Tylko Roleski i Koral to naprawdę polskie firmy

Mmm 24-05-2017, 23:08:

A gdzie polski cukier? ;)

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.