PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Crédit Agricole - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

Symbio: Wyższe przychody i mniejsze strata w 2016 r.

Symbio: Wyższe przychody i mniejsze strata w 2016 r. Zbigniew Kozłowski, wiceprezes zarządu Symbio/ fot. Żelazna studio
0 0

Spółka Symbio, producent i dystrybutor żywności ekologicznej, wypracowała w 2016 r. 28,3 mln zł przychodów ze sprzedaży i 0,489 mln zł straty netto. W analogicznym okresie poprzedniego roku wyniki spółki wyniosły odpowiednio: 24,4 mln zł oraz - 1,3 mln zł.

- W całym okresie 2016 roku spółka w swojej działalności rozwijała rynek sprzedaży mrożonych owoców, w szczególności maliny, truskawki, porzeczki czarnej i kolorowej. W ofercie były także mrożone warzywa, które spółka skupowała głównie pod zawarte kontrakty z odbiorcami. Wzrost sprzedaży w tym kanale miał jednak swoje ograniczenia, wynikające z trudności w pozyskaniu surowca ekologicznego. W roku 2016 spółka kontynuowała swoją ekspansję w zwiększeniu sprzedaży detalicznej. Do najważniejszych należy zaliczyć zdobywanie nowych punktów sprzedaży, rozwój współpracy z dużymi sieciami handlowymi, uatrakcyjnianie oferty produktowej, działania marketingowe, jak również rozbudowanie działu sprzedaży. W celu poszerzenia portfolio produktów dopasowanych do potrzeb swoich klientów, Spółka systematycznie wprowadzała do sprzedaży nowe wyroby. Oferowanie nowych produktów było wynikiem analizy trendów rynkowych i szacowania na nie popytu. Stąd też w ofercie produktów znalazło się 45 nowych pozycji, m. innymi takich jak: olej z czerwonej palmy, soki owocowe i warzywne, różne rodzaje ciastek owsianych oraz błonników - informuje spółka w raporcie.

Przychody spółki podlegają sezonowym wahaniom. Najwyższa sprzedaż produktów detalicznych występuje zimą i wiosną, w szczególności w okresach przedświątecznych, najniższa zaś latem, zwłaszcza w sezonie urlopowym. Natomiast popyt na surowce jest najniższy w drugim kwartale, a największy między trzecim i czwartym kwartałem. Prowadzenie dwóch rodzajów działalności o nieco innej sezonowości pozwala w pewnym stopniu równoważyć sezonowości wyników. Ponadto spółka stara się zdywersyfikować swoją ofertę wprowadzając jak najszerszy asortyment produktów detalicznych, które są kupowane przez cały rok, co wraz z dynamicznym rozwojem sprzedaży detalicznej dodatkowo minimalizuje wpływ tego ryzyka na wyniki spółki - czytamy w raporcie Symbio.

 

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.