PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Comarch - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu www.nagel-group.com - partner portalu sniezka - partner portalu

PARTNER SERWISU

Symbio: Wyższe przychody i mniejsze strata w 2016 r.

Symbio: Wyższe przychody i mniejsze strata w 2016 r. Zbigniew Kozłowski, wiceprezes zarządu Symbio/ fot. Żelazna studio
0 0

Spółka Symbio, producent i dystrybutor żywności ekologicznej, wypracowała w 2016 r. 28,3 mln zł przychodów ze sprzedaży i 0,489 mln zł straty netto. W analogicznym okresie poprzedniego roku wyniki spółki wyniosły odpowiednio: 24,4 mln zł oraz - 1,3 mln zł.

- W całym okresie 2016 roku spółka w swojej działalności rozwijała rynek sprzedaży mrożonych owoców, w szczególności maliny, truskawki, porzeczki czarnej i kolorowej. W ofercie były także mrożone warzywa, które spółka skupowała głównie pod zawarte kontrakty z odbiorcami. Wzrost sprzedaży w tym kanale miał jednak swoje ograniczenia, wynikające z trudności w pozyskaniu surowca ekologicznego. W roku 2016 spółka kontynuowała swoją ekspansję w zwiększeniu sprzedaży detalicznej. Do najważniejszych należy zaliczyć zdobywanie nowych punktów sprzedaży, rozwój współpracy z dużymi sieciami handlowymi, uatrakcyjnianie oferty produktowej, działania marketingowe, jak również rozbudowanie działu sprzedaży. W celu poszerzenia portfolio produktów dopasowanych do potrzeb swoich klientów, Spółka systematycznie wprowadzała do sprzedaży nowe wyroby. Oferowanie nowych produktów było wynikiem analizy trendów rynkowych i szacowania na nie popytu. Stąd też w ofercie produktów znalazło się 45 nowych pozycji, m. innymi takich jak: olej z czerwonej palmy, soki owocowe i warzywne, różne rodzaje ciastek owsianych oraz błonników - informuje spółka w raporcie.

Przychody spółki podlegają sezonowym wahaniom. Najwyższa sprzedaż produktów detalicznych występuje zimą i wiosną, w szczególności w okresach przedświątecznych, najniższa zaś latem, zwłaszcza w sezonie urlopowym. Natomiast popyt na surowce jest najniższy w drugim kwartale, a największy między trzecim i czwartym kwartałem. Prowadzenie dwóch rodzajów działalności o nieco innej sezonowości pozwala w pewnym stopniu równoważyć sezonowości wyników. Ponadto spółka stara się zdywersyfikować swoją ofertę wprowadzając jak najszerszy asortyment produktów detalicznych, które są kupowane przez cały rok, co wraz z dynamicznym rozwojem sprzedaży detalicznej dodatkowo minimalizuje wpływ tego ryzyka na wyniki spółki - czytamy w raporcie Symbio.

 

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!