PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Crédit Agricole - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

Trendy, które wpłyną na rozwój rynku żywności i napojów w 2018 roku

Trendy, które wpłyną na rozwój rynku żywności i napojów w 2018 roku fot. za pexels.com
0 0

Mintel zidentyfikował sześć trendów na globalnym rynku żywności i napojów w 2017 roku, które zostały opracowane przez ponad 60 analityków tej firmy na całym świecie. Będą one wpływać na rozwój rynku w 2018 roku.

MOC ROŚLIN

Zdaniem analityków Mintel, preferowanie naturalnych, prostych i elastycznych diet będzie prowadzić do zwiększanie popularności składników roślinnych – owoców, warzyw, ziół, nasion i ziaren. To one zastępują mięso np. w burgerach, ale także powodują powstanie nowych receptur dań wegetariańskich i wegańskich, którymi interesują się także „mięsożercy”.

Spośród globalnych produktów spożywczych i napojów wprowadzonych na rynek w okresie od września 2016 do sierpnia 2017 r., 11 proc. było dopasowanych do diety wegetariańskiej (dekadę wcześniej było to odpowiednio 4%).

POWRÓT DO PRZESZŁOŚCI

Konsumenci coraz częściej poszukują produktów, z którymi mają dobre skojarzenia z przeszłości, które nawiązują do znanych im smaków i formatów. Z drugiej strony można zaobserwować coraz więcej tzw. rozpoznawalnych innowacji, ponieważ konsumenci są również zainteresowani „przekręceniem” tradycji. Na przykład, z badań Mintel wynika, że 58% chińskich 20-49-latków byłoby zainteresowanych zakupem mrożonej pizzy z miejscowymi składnikami i smakami opartymi na azjatyckich przepisach kulinarnych.

CZAS JEST NAJWAŻNIEJSZY

Szybkie i chaotyczne tempo współczesnego życia sprawiło, że czas spędzony - lub zaoszczędzony – na zakupach i spożywaniu posiłków jest wyraźną wartością dodaną. Firmy reagują na ten trend zwiększeniem liczy nowych produktów, które podążają właśnie za trendem convenience (w dużej mierze są to dania gotowe lub półprodukty ułatwiające i przyspieszające przygotowanie posiłków). Z 10% do 18% przez dekadę wzrosła liczba nowych produktów wprowadzanych na rynek, podążających za trendem convenience (wrzesień’16-sierpień’17 vs. wrzesień’06- sierpień’07).

Wygodne opakowania, porcjowane oraz łatwe do przygotowania produkty i napoje mogą spodobać się konsumentom, którzy chcą świeżych, zdrowych i jakościowych potraw, ale niekoniecznie mają czas, aby je przygotować.

Firmy spożywcze mogą również wpływać na ułatwienie konsumentów wyboru i zakupu produktów oszczędzających czas. Dla przykładu w Brazylii Nestlé zainicjowało współpracę z UberEats w zakresie dostaw produktów dla niemowląt i dzieci.

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.