PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

Unilever chce wspierać polskich producentów papryki

Unilever chce wspierać polskich producentów papryki fot. shutterstock
0 0

Przedstawiciele Unilever Polska oraz Zrzeszenia Producentów Papryki RP spotkali się 26 kwietnia w Urzędzie Gminy w Potworowie, by przedyskutować tematy ujęte w liście otwartym wystosowanym  przez Zarząd Zrzeszenia Producentów Papryki Rzeczypospolitej Polskiej do Unilever Polska w sprawie spornego przekazu w reklamie.

Spotkanie rozpoczął wójt gminy w Potworowie - Marek Klimek od przedstawienia potencjału produkcyjnego  subregionu paprykowego, którego centrum jest w gmina Potworów na Mazowszu.

W trakcie spotkania Unilever ponownie wyraził pogląd, iż kwestionowany przekaz reklamowy nie miał w żadnej mierze na celu dyskredytowania polskich producentów papryki oraz jakości ich produkcji, ponieważ nie odnosi się w żadnym momencie do produkcji papryki w Polsce. Natomiast przedstawiciele Zrzeszenia Producentów Papryki RP podtrzymali swoje stanowisko, że użyte w spocie sformułowanie może sugerować, że papryka produkowana w Hiszpanii jest lepsza od Polskiej, z czym nie  mogą się zgodzić polscy producenci. W dalszej części spotkania przedstawiciele Zrzeszenia podkreślili, że prezentowana reklama nie powinna zawierać tak daleko idących sugestii. Strony jednomyślnie stwierdziły, że niezwykle ważne jest budowanie świadomości konsumenckiej o lokalnych – polskich produktach rolnych, w tym o produkcji papryki w Polsce.

- W ramach prowadzonych rozmów przedstawiciele Unilever przedstawili ZPPRP możliwość wsparcia Zrzeszenia w podnoszeniu świadomości konsumentów o produkcji papryki w Polsce i jej walorach. Szczegóły nakreślonych w ten sposób działań zostaną wypracowane w powołanym wkrótce zespole roboczym, w skład którego będą wchodzić przedstawiciele ZPPRP oraz Unilever. Zadaniem zespołu roboczego będzie wyznaczenie możliwych kierunków działań i wypracowanie  zasad współpracy pomiędzy Zrzeszeniem Producentów Papryki RP i Unilever - informują Mirosław Łuska, prezes Zrzeszenia Producentów Papryki RP i Michał Krygier, Foods Director Unilever Polska.

W misję Unilever wpisana jest współpraca z krajowymi producentami oraz wspieranie lokalnych rynków w krajach, w których firma prowadzi działalność. W Polsce znajdują się cztery fabryki Unilever (Bydgoszcz, Poznań, Banino, Katowice), Centrum Magazynowania i Dystrybucji w Piotrkowie Trybunalskim oraz Centrum Usług Finansowo – Logistycznych w Katowicach. Firma zatrudnia 4 000 pracowników, a 14 000 osób pracuje w firmach współpracujących z Unilever.

Zrzeszenie Producentów Papryki RP jest organizacją działającą na terenie całej Polski powołaną przez polskich producentów papryki i warzyw pod osłonami w roku 2014 w celu wspierania  producentów  rolnych papryki z subregionu radomskiego. Zrzeszenie swoją działalność rozpoczęło w najbardziej dynamicznym rejonie Mazowsza znanym z produkcji papryki, bakłażana, cukinii, fasoli szparagowej.

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!