PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

PARTNER SERWISU

Unilever i Lidl obniżyły budżety reklamowe w 2017 roku

Unilever i Lidl obniżyły budżety reklamowe w 2017 roku fot. shutterstock
0 0

Spośród największych reklamodawców mediów tradycyjnych w ciągu 11 miesięcy 2017 r. tylko dwóch - Lidl Polska i Unilever Polska - obniżyło swoje budżety w skali roku – informuje serwis Wirtualnemedia.pl.

Niezmienna pozostaje ścisła czołówka największych reklamodawców. Pozycję lidera utrzymuje Aflofarm Farmacja Polska z wydatkami w wysokości 1,87 mld zł. To o 9,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Drugie miejsce należy do dystrybutora filmowego Kino Świat, który zwiększył nakłady na reklamę w skali roku o 21,9 proc., do 795,8 mln zł. Trzecią lokatę zajmuje Lidl Polska - mimo że ta sieć dyskontów w omawianym okresie wydała 5,7 proc. mniej niż w tym samym okresie ub.r.

Największe wzrosty wydatków osiągnęły Polkomtel i Natur Produkt Zdrovit.

Media tradycyjne (bez internetu) od stycznia do listopada br. zarobiły na reklamach 29,5 mld zł, czyli 3,5 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem 2016 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl w oparciu o dane Kantar Media (cennikowe, netto, bez rabatów).



POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!