PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

5 trendów, które wpłyną na strategie firm spożywczych w 2018 r.

5 trendów, które wpłyną na strategie firm spożywczych w 2018 r. fot. shutterstock.com
0 0

2017 rok obfitował w nowe mody, trendy i nowinki żywnościowe. Jednak - zdaniem ekspertów - dopiero w 2018 r. na rynku spożywczym może być ich prawdziwe zatrzęsienie. Na które warto zwrócić uwagę i które mogą poważnie wpłynąć na strategie rynkowych graczy?

Starając się odpowiedzieć na to pytanie, prześledziliśmy kilka publikacji analityków na międzynarodowym portalu foodnavigator.com. Wyłuskaliśmy najważniejsze z trendów zapowiadanych na 2018 rok.

1. Start-upy i młode firmy rozpoczną rewolucję

W ubiegłym roku AT Kearney opublikował badania, z których wynika, że wzrost sprzedaży 25 największych firm spożywczych w USA wynosi 2% rocznie, a w przypadku "zwinnych" start-up’ów żywieniowych jest to około 15% rocznie. Zdaniem ekspertów, start-upy mają odwagę, nie boją się i podejmują wyzwania. Firmy spożywczy także muszą nauczyć się reagować na zachodzące bardzo szybko zmiany. 

Jak wynika z danych Euromonitor Int., mniejsi lokalni gracze i start-upy prawdopodobnie zapewnią szybsze tempo innowacji w ciągu najbliższych 12 miesięcy - kradnąc udziały znanych marek. Innowacje będą dotyczyć w szczególności produktów opartych na białkach roślinnych, spersonalizowanego żywienia i e-commerce.

Zdaniem ekspertów, dynamika zmian doprowadzi do zwiększenia współpracy między dużym biznesem, sprawnymi start-upami i środowiskiem akademickim.

2. Żywność a medycyna 

Producenci żywności będą musieli sprostać podwójnemu wyzwaniu związanemu z wyżywieniem rosnącej i starzejącej się populacji, przy jednoczesnym zareagowaniu na rosnącą liczbę chorób, takich jak otyłość i cukrzyca typu 2. To powoduje, że rośnie świadomość związku pomiędzy zdrowiem, starzeniem się i dietą. Przy rosnącej presji konsumenckiej i regulacyjnej, sektor spożywczy prawdopodobnie zareaguje, koncentrując swoją innowacyjność na dostarczaniu produktów ze zmniejszoną ilością tłuszczów, cukrów, soli oraz wzbogaconych witaminami i składnikami mineralnymi. Jedzenie ma się stać środkiem do osiągnięcia zdrowia i dobrego samopoczucia.

3. Reformulacja produktów spożywczych

Europejscy regulatorzy przyjmują bardziej restrykcyjne podejście do konsumpcji cukru. Poszczególne kraje wprowadzają podatki cukrowe.

Poprawa dostępu do informacji na temat odżywiania i funkcjonalności produktów spożywczych skłania firmy myślące przyszłościowo do analizy tego, jak można zmieniać produkty w celu wspierania zdrowia konsumentów. Prawdziwym wyzwaniem dla firm reformulujących swoje produkty będzie zachowanie smaku i jakości żywności przy jednoczesnym eliminowaniu szkodliwych składników. Smak nie może być poświęcony na ołtarzu przeformułowania.

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!