PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

5 trendów, które wpłyną na strategie firm spożywczych w 2018 r.

5 trendów, które wpłyną na strategie firm spożywczych w 2018 r. fot. shutterstock.com
0 0

2017 rok obfitował w nowe mody, trendy i nowinki żywnościowe. Jednak - zdaniem ekspertów - dopiero w 2018 r. na rynku spożywczym może być ich prawdziwe zatrzęsienie. Na które warto zwrócić uwagę i które mogą poważnie wpłynąć na strategie rynkowych graczy?

Starając się odpowiedzieć na to pytanie, prześledziliśmy kilka publikacji analityków na międzynarodowym portalu foodnavigator.com. Wyłuskaliśmy najważniejsze z trendów zapowiadanych na 2018 rok.

1. Start-upy i młode firmy rozpoczną rewolucję

W ubiegłym roku AT Kearney opublikował badania, z których wynika, że wzrost sprzedaży 25 największych firm spożywczych w USA wynosi 2% rocznie, a w przypadku "zwinnych" start-up’ów żywieniowych jest to około 15% rocznie. Zdaniem ekspertów, start-upy mają odwagę, nie boją się i podejmują wyzwania. Firmy spożywczy także muszą nauczyć się reagować na zachodzące bardzo szybko zmiany. 

Jak wynika z danych Euromonitor Int., mniejsi lokalni gracze i start-upy prawdopodobnie zapewnią szybsze tempo innowacji w ciągu najbliższych 12 miesięcy - kradnąc udziały znanych marek. Innowacje będą dotyczyć w szczególności produktów opartych na białkach roślinnych, spersonalizowanego żywienia i e-commerce.

Zdaniem ekspertów, dynamika zmian doprowadzi do zwiększenia współpracy między dużym biznesem, sprawnymi start-upami i środowiskiem akademickim.

2. Żywność a medycyna 

Producenci żywności będą musieli sprostać podwójnemu wyzwaniu związanemu z wyżywieniem rosnącej i starzejącej się populacji, przy jednoczesnym zareagowaniu na rosnącą liczbę chorób, takich jak otyłość i cukrzyca typu 2. To powoduje, że rośnie świadomość związku pomiędzy zdrowiem, starzeniem się i dietą. Przy rosnącej presji konsumenckiej i regulacyjnej, sektor spożywczy prawdopodobnie zareaguje, koncentrując swoją innowacyjność na dostarczaniu produktów ze zmniejszoną ilością tłuszczów, cukrów, soli oraz wzbogaconych witaminami i składnikami mineralnymi. Jedzenie ma się stać środkiem do osiągnięcia zdrowia i dobrego samopoczucia.

3. Reformulacja produktów spożywczych

Europejscy regulatorzy przyjmują bardziej restrykcyjne podejście do konsumpcji cukru. Poszczególne kraje wprowadzają podatki cukrowe.

Poprawa dostępu do informacji na temat odżywiania i funkcjonalności produktów spożywczych skłania firmy myślące przyszłościowo do analizy tego, jak można zmieniać produkty w celu wspierania zdrowia konsumentów. Prawdziwym wyzwaniem dla firm reformulujących swoje produkty będzie zachowanie smaku i jakości żywności przy jednoczesnym eliminowaniu szkodliwych składników. Smak nie może być poświęcony na ołtarzu przeformułowania.

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.