PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

Mintel wskazuje 12 innowacyjnych produktów spożywczych 2017 r.

Mintel wskazuje 12 innowacyjnych produktów spożywczych 2017 r. fot. shutterstock
0 0

Honorata Jarocka, Senior Food and Drink Analyst z firmy Mintel, wskazała 12 wybranych nowości z 2017 roku, które poprzez oferowane właściwości, a także sposób prezentacji i styl komunikacji z konsumentem, wniosły nową energię na rodzimy rynek żywności i napojów.

Jak podaje Mintel, polski rynek żywności i napojów staje się coraz bardziej konkurencyjny, co w pozytywny sposób przekłada się na rosnący poziom innowacyjności. Zdaniem agencji badawczej w 2017 roku na rynku pojawiło się wiele inspirujących innowacji, które zostały wykreowane przez masowe i niszowe marki, a także przez marki własne.

Lista obszarów, wokół których dokonywano innowacji i budowano wyróżniające się typy pozycjonowania obejmuje m.in: "moc roślin", "czystsze etykiety""dozwolone przyjemności", "przekąskowość", "nowe wrażenia zmysłowe" oraz "większą przejrzystość".

 1. DayUp Pearls

day up.jpeg
 DayUp Pearls ; fot.:Mintel

 DayUp Pearls to nowa linia deserów dla dorosłych konsumentów – przede wszystkim kobiet, oferowana w wygodnych opakowaniach, idealnych do spożycia ‘w biegu’. Oprócz owoców, lista składników obejmuje także śmietankę kokosową, wiórki kokosowe i kulki tapioki. Poprzez zastosowanie ‘czystej etykiety’, a także zaakcentowanie składników na froncie opakowania, jest to przekąska adresowana przede wszystkim do świadomych konsumentów. Dodatkowo, dzięki włączeniu perełek tapioki, które wyróżniają się żelową konsystencją, jest to deser, który wpisuje się w potrzeby konsumentów poszukujących nowych doświadczeń – co spójne jest z jednym z trendów Mintel na 2018 rok: Nowe Wrażenia Zmysłowe.

2. Wawel Czekolada Gorzka Extra

wawel.jpeg
Wawel Czekolada Gorzka Extra; fot.: Mintel

Jak ocenia Honorata Jarocka, od września 2017 roku słodycze Wawel przechodzą proces związany z ulepszaniem receptur, który obejmuje między innymi odchodzenie od sztucznych substancji barwiących, aromatów i konserwantów, a także oleju palmowego. Równocześnie odświeżeniu uległy opakowania, na których obecnie widnieje slogan ‘Czujesz się dobrze, czynisz dobrze’. Uruchomiono także dedykowaną stronę: Dobre Składniki, która ma na celu nie tylko promowanie wdrożonych zmian, ale również edukację konsumentów w zakresie składników w produktach żywnościowych. Tego typu inicjatywy stanowią dobrą ilustrację dla jednego z trendów Mintel na 2018 rok: Pełna Jawność, który mówi o rosnącej potrzebie zwiększania poziomu przejrzystości i komunikacji z konsumentem. 

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE: (2)

+ DODAJ KOMENTARZ

pietrek 02-02-2018, 11:08:

Skoro synonimem "zdrowej" coli jest puszka w kolorze zielonym i napis Vegan w nazwie to dlaczego nie ma być krówki bez mleka? A swoją drogą ciekaw jestem czy pomysłodawcy takiej krówki na bazie kokosa (mleczko i cukier) zastanawiali się ile lasu deszczowego wycięto pod plantację tej palmy i ilu nieletnich pracuje przy zbieraniu kokosów.

Mario 01-02-2018, 10:45:

Czy mogą być "krówki" bez mleka?