PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Producenci słodyczy mocno podążają za trendami i chcą być jeszcze bardziej innowacyjni (analiza)

Producenci słodyczy mocno podążają za trendami i chcą być jeszcze bardziej innowacyjni (analiza)
0 0

Euromonitor przewidział najmocniejsze "megatrendy" w branży spożywczej na 2018 rok. Są to głównie: zdrowy styl życia, premiumizacja, żywność pochodzenia roślinnego, wrażenia z zakupów (shopper expierience), nowoczesny sklep spożywczy, wpływy regionalne, wysoka jakość. Światowe marki słodyczy z uwagą obserwują innowacje i coraz śmielej w niej wchodzą - podaje serwis ConfectioneryNews.

- Zdrowy tryb życia znajduje się na szczycie piramidy trendów, wpływając na prawie wszystkie kategorie i obszary geograficzne na rynku żywności, a premiumizacja jest najważniejsza we wszystkich regionach, przede wszystkim wpływając na sektor przekąsek - powiedział Pinar Hosafci, szef działu badań żywności w firmie Euromonitor.

Portal ConfectioneryNews wybrał trendy związane z kategorią cukierków czekoladowych.

Według Euromonitora trend numer jeden to "powrót do natury i brak cukru". - Branża spożywcza w dalszym ciągu przenosi swoją uwagę na odżywianie i samopoczucie konsumentów - dodała. Zaobserwowano także wzrost znaczenia "surowej żywności" (raw food) - niegotowanej lub nieprzetworzonej bez podgrzania powyżej 48 st. C w celu zachowania większości naturalnych witamin i minerałów. Jednym z produktów, które Euromonitor wymienił jako powiązany z tym trendem była surowa czekolada Mulu z Wielkiej Brytanii.

Kolejnym ważnym trendem są produkty "naturalnie funkcjonalne", czyli np. fermentowana żywność, pradawne ziarna i probiotyki oraz zdrowe tłuszcze. To z kolei może być szansa dla producentów ciastek zbożowych.

Firmy słodyczowe stawiają na innowacje. Te marki mają tendencję do jednoczesnego korzystania z kilku megatrendów i elastycznie reagują na zmieniające się potrzeby konsumentów. W związku z tym szybko wprowadzają innowacje.

W grudniu 2017 r. amerykański gigant czekolady, Hershey, przejął Amplify Snack Brands za około 1,6 mld USD. Nestlé przeniosło również centrum badań czekolady ze Szwajcarii do Wielkiej Brytanii, aby lepiej skoncentrować się na przełomowych innowacjach w kategorii słodyczy. Ponadto specjalista ds. produkcji olejów i olejów roślinnych z siedzibą w Szwecji AAK otworzył także centrum innowacji w Edison w New Jersey, mając nadzieję na współpracę z Hershey i Barry Callebaut.

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.