PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

PARTNER SERWISU

Dariusz Grabiec, Rio Mare: Przed nami intensywny rozwój całej kategorii - wywiad

Dariusz Grabiec, Rio Mare: Przed nami intensywny rozwój całej kategorii - wywiad Dariusz Grabiec, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Bolton Polska sp. z o.o., dystrybutora produktów Rio Mare w Polsce, fot. DG
0 0

O specyfice rynku konserw rybnych w Polsce, jego perspektywach, a także o efekcie sprzedażowym kampanii reklamowej Rio Mare z Anią Starmach rozmawiamy z Dariuszem Grabcem, dyrektorem ds. sprzedaży i marketingu Bolton Polska sp. z o.o., dystrybutora produktów Rio Mare w Polsce.

Adam Tubilewicz: Na czym polega specyfika kategorii konserw rybnych na polskim rynku? Czy w Pana ocenie rządzi się ona innymi prawami niż pozostałe kategorie rybne i konserwy mięsne?

Dariusz Grabiec: Specyfika konserw rybnych na polskim rynku wynika trochę z czasów komunizmu. Wtedy konserwy miały opinię produktów zastępczych gorszej jakości. Mięso, wędliny były na kartki, zostawały więc konserwy. Widać to szczególnie wśród osób starszych które niechętnie kupują konserwy. To po części jest przekazywane przez rodziców młodszym pokoleniom. Tymczasem w konserwach znajdziemy produkty bardzo wysokiej jakości, często wyższej niż sprzedawane jako "świeże" , gdyż podlegają rygorystycznym przepisom sanitarnym. Druga sprawa to konkurencja na rynku polskim. To dotyczy prawie wszystkich kategorii. W naszym kraju zwykle jest dużo więcej graczy niż w innych krajach. Wystarczy spojrzeć na półkę w hipermarketach, podobnych tuńczyków w puszce, czasami pochodzących z tej samej azjatyckiej fabryki jest kilka. Różnią się tylko naklejoną obwolutą, a w środku jest to samo. 

Półka jest ograniczona i każdy chce pokazać swoje produkty. Taka sytuacja powoduje, że producenci konkurują ceną, tracą przez to swoją rentowność i nie mogą zapewnić wysokiej jakości czy odpowiedniego wsparcia marketingowego.  Jesteśmy jedną z nielicznych firm która ma z definicji wpisane w swoją strategię brak kompromisów w zakresie jakości. Marka Rio Mare zawsze będzie oferować najwyższą jakość, a to musi kosztować, dlatego nie będziemy nigdy tanim pospolitym produktem.

Uważa Pan, że konserwy rybne są kategorią trudną. Na czym polega ta trudność?

To jest rynek tzw commodity w Polsce. W tej kategorii kupuje się mąkę, cukier i tuńczyka w puszce.
Konsumenci podchodzą do półki i szukają tylko ceny. Nie wiedzą do końca czym te puszki się różnią. I maja trochę racji, bo wszędzie jest prawie to samo w środku. No może z wyjątkiem tuńczyka rozdrobnionego, którego nigdy bym się nie odważył dać do swojej sałatki. Co ciekawe, ta trudność ma miejsce tylko w Polsce. W bardziej wyedukowanych społeczeństwach nikt nie zaproponuje sałatki z tuńczykiem rozdrobionym, jego pierwszym wyborem będzie tuńczyk filet w oliwie z oliwek. Np. w Rumunii to Rio Mare jest numerem jeden.

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE: (1)

+ DODAJ KOMENTARZ

FromItalyOnlyPizza :)) 07-05-2018, 22:31:

niech ten chłop sam założy jakaś firmę i zrobi produkt , a nie chwali Włochów , ze numero uno , maja markę , tradycje, kapitał , to kupują te pseudo gwiazdy. 16 % poza dyskontami, to tak jakby mercedes sprzedał więcej aut niż Skoda....