PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Biedronka: Polacy kupują ryby w sposób przemyślany i zazwyczaj na piątek

Biedronka: Polacy kupują ryby w sposób przemyślany i zazwyczaj na piątek Biedronka, fot. PTWP
0 0

- Nasze badania wskazują, że proces zakupu ryb jest przemyślany, zaplanowany i od lat bardzo podobny. Ryby kupujemy zazwyczaj na konsumpcję w piątek, a gatunek, który zostanie zakupiony jest zwykle wcześniej wybrany. Główne czynniki zakupowe to jakość, cena i dostępność - mówiła Marzena Urbaniak, młodszy menedżer ds. kontroli jakości produktów świeżych Jeronimo Martins Polska podczas konferencji MSC "Zrównoważone rybołówstwo i certyfikacja produktów rybnych w Europie Centralnej: dobre praktyki, szanse, wyzwania".

Przedstawicielka Jeronimo Martins Polska wskazała, że sieć Biedronka przywiązuje dużą wagę do zdrowego żywienia. Dlatego zwiększa dostępność produktów świeżych i zmienia składy produktów marek własnych w celu wyeliminowania substancji, które "przestają być dla nas korzystne."

- Realizujemy także politykę odpowiedzialnego pozyskiwania towarów. Nawiązujemy długoletnie partnerstwa z lokalnymi dostawcami, promujemy zrównoważone praktyki oraz produkty, które mają mniejszy negatywny wpływ na środowisko, jak kurczak z wolnego wybiegu, jajka z innych chowów niż klatkowy oraz produkty certyfikowane, w tym z MSC - mówiła Urbaniak.

Biedronka w swojej polityce zakupowej respektuje zasady zrównoważonego rybołówstwa. 

- Nie kupujemy i nie sprzedajemy produktów, które znajdują się na czerwonej liście gatunków zagrożonych wyginięciem. Podczas badań, które zleciliśmy w 2015 r., spośród 220 gatunków ryb, które znajdowały się w ofercie Grupy Jeronimo Martins, zaledwie 8 proc. wykazało jakikolwiek poziom zagrożenia: 14 niski, 5 średni a 1 wysoki. Ten ostatni natychmiast został zablokowany i wycofany ze sprzedaży - dodała Urbaniak.

Obecnie w sieci Biedronka dostępnych jest ponad 20 gatunków ryb. 

- Pokazując naszym klientom różne gatunki ryb, chcemy też odciągać presję od gatunków, na których do tej pory nasi klienci byli skupieni - dodała Urbaniak.

Przedstawicielka Jeronimo Martins Poland poinformowała, że Biedronka działa w oparciu o raporty WHO i nie dopuszcza do sprzedaży produktów, które nie posiadają dokumentów połowu, poświadczających korzystanie z odpowiednich narzędzi połowowych.

- Chcemy zapewnić klientów, że produkt pochodzi z miejsc bezpiecznych i przy jego pozyskaniu nie ucierpiało środowisko naturalne. Jednak nie zawsze jesteśmy w stanie zapewnić produkty, które posiadają odpowiednie certyfikaty. W przypadku niektórych z nich mamy trudność w uzyskaniu trwałych certyfikatów czy pozyskania zrównoważonych surowców. Dla tych gatunków szukamy alternatyw w postaci akwakultur - dodała.

Marzena Urbaniak sporą część swojego wystąpienia poświęciła Marinero - marce własnej Biedronki dla produktów rybnych. 

- Marka własna pozwala nam na pełną kontrolę produktu, począwszy od surowca, przez cały proces produkcyjny. Dzięki temu jesteśmy w stanie zagwarantować klientom, że produkt spełnia ich oczekiwania. W ofercie mamy zarówno ryby świeże, mrożone, konserwy rybne, jak i ryby przetworzone. Klient oczekuje dziś nowinek i nieustannych propozycji. Dlatego staramy się iść krok w krok z nim i proponować mu innowacje, np. produkty grillowe czy convenience - dodała.

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE: (1)

+ DODAJ KOMENTARZ

af 05-10-2018, 11:29:

Dobrze że przynajmniej w piątek jedzą rybę. A przeciez tyle równych jest przepisów na przyrządzenie, w szczególności łososia

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.