PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

PARTNER SERWISU

BK Salmon komentuje sprawę zatruć w Danii

BK Salmon komentuje sprawę zatruć w Danii
0 0

- Prasowe informacje, dotyczące braku winy BK Salmon w związku z zatruciami w Danii, przyjęliśmy jako zgodnie z uzyskanymi wynikami działań kontrolnych i sprawdzających, przeprowadzonymi przez nas samych i służby weterynaryjne z Polski i Danii – czytamy w oświadczeniu firmy przesłanym serwisowi www.portalspozywczy.pl.

– Linia postępowania oraz decyzje co do kierunku i zakresu działań wyjaśniających podejmowane były w toku bezpośredniej współpracy pomiędzy lokalnymi i centralnymi jednostkami polskiej i duńskiej weterynarii przy pełnym zaangażowaniu naszej firmy w cały proces – napisano w oświadczeniu firmy przesyłanym serwisowi Portalspozywczy.pl

Czytaj też: Afera z BK Salmon: Duńczycy nie zatruli się łososiem z Polski

Jak zapewnia zarząd BK Salmon, natychmiast po pojawieniu się informacji z rynku duńskiego, firma przystąpiła do intensywnych działań w celu wyjaśnienia wszelkich przyczyn reklamacji.

–Przedstawiliśmy dokumentację i wyniki badań służbom weterynaryjnym, natomiast w toku wielotygodniowego dochodzenia pobierane były setki prób zarówno z towaru zatrzymanego w Danii, jak i asortymentów gotowego wyrobu dostępnych w naszym zakładzie produkcyjnym. Równolegle pobierane były wymazy z całości środowiska produkcyjnego.W wyniku tych rygorystycznych działań, po ponad sześciu tygodniach radykalnie ograniczonej i dozorowanej produkcji zakład otrzymał potwierdzenie statusu zgodnego z sanitarnymi wymogami unijnymi, natomiast storna duńska odstąpiła od dalszych restrykcji w stosunku do produktów BK Salmon przeznaczonych na duński rynek – tłumaczy firma.

Źródłem sprawy były 2 partie (2 pozytywne badania gotowego wyrobu), przeprowadzone w Danii, w których – jak informuje BK Salmon – przekroczenie dozwolonych limitów bakteriologicznych zostało stwierdzone po upływie terminu przydatności do spożycia i w oparciu o nieakredytowaną metodę laboratoryjną.

Badania innych partii w ponad 20 asortymentach nie potwierdziły występowania zagrożenia dla
konsumentów.

– Niestety, przedwczesne lub oparte na niesprawdzonych źródłach informacje ujawniane i publikowane już na samym wstępie jednoznacznie napiętnowały nasz zakład, łącząc go z kilkoma przypadkami zachorowań. Skutkiem zgłoszonej niezgodności i przyjętej interpretacji było natychmiastowe i całkowite zerwanie współpracy przez naszego klienta w Danii – czytamy w oświadczeniu.

– W ostatnich 2-3 latach, aż do wybuchu wspomnianej reklamacji, BK Salmon nie tylko przetrwał najgorsze kryzysy cenowe branży łososiowej, ale też skutecznie konkurował z wielkokapitałowymi podmiotami, stopniowo umacniając swoją pozycję na rynkach Europy, zdobywając liczne nagrody i
wyróżnienia. Na samym rynku duńskim startowaliśmy od kilku próbnych produktów a w końcu
sierpnia 2017 działaliśmy już z ponad 20-stoma asortymentami w większości kategorii PREMIUM. Mamy nadzieję, że uzyskane wyniki działań wyjaśniających oraz ostatnie informacje o braku powiązania BK Samolon z przypadkami zatruć pomogą nam odbudować reputację, utracony
rynek i zaufanie klientów – dodaje zarząd firmy.

POLECANE

KOMENTARZE: (2)

+ DODAJ KOMENTARZ

eureka 23-04-2018, 10:55:

Wytoczyc proces o odszkodowanie z tytułu: utracone korzysci. Można pozwac zarówno gazety dunskie jak i firmami , które zrywały umowy handlowe.

Jacek 23-04-2018, 09:25:

ale smród się rozszedł i o to duńczykom chodziło. Szkoda naszych.