PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

PARTNER SERWISU

BK Salmon komentuje sprawę zatruć w Danii

BK Salmon komentuje sprawę zatruć w Danii
0 0

- Prasowe informacje, dotyczące braku winy BK Salmon w związku z zatruciami w Danii, przyjęliśmy jako zgodnie z uzyskanymi wynikami działań kontrolnych i sprawdzających, przeprowadzonymi przez nas samych i służby weterynaryjne z Polski i Danii – czytamy w oświadczeniu firmy przesłanym serwisowi www.portalspozywczy.pl.

– Linia postępowania oraz decyzje co do kierunku i zakresu działań wyjaśniających podejmowane były w toku bezpośredniej współpracy pomiędzy lokalnymi i centralnymi jednostkami polskiej i duńskiej weterynarii przy pełnym zaangażowaniu naszej firmy w cały proces – napisano w oświadczeniu firmy przesyłanym serwisowi Portalspozywczy.pl

Czytaj też: Afera z BK Salmon: Duńczycy nie zatruli się łososiem z Polski

Jak zapewnia zarząd BK Salmon, natychmiast po pojawieniu się informacji z rynku duńskiego, firma przystąpiła do intensywnych działań w celu wyjaśnienia wszelkich przyczyn reklamacji.

–Przedstawiliśmy dokumentację i wyniki badań służbom weterynaryjnym, natomiast w toku wielotygodniowego dochodzenia pobierane były setki prób zarówno z towaru zatrzymanego w Danii, jak i asortymentów gotowego wyrobu dostępnych w naszym zakładzie produkcyjnym. Równolegle pobierane były wymazy z całości środowiska produkcyjnego.W wyniku tych rygorystycznych działań, po ponad sześciu tygodniach radykalnie ograniczonej i dozorowanej produkcji zakład otrzymał potwierdzenie statusu zgodnego z sanitarnymi wymogami unijnymi, natomiast storna duńska odstąpiła od dalszych restrykcji w stosunku do produktów BK Salmon przeznaczonych na duński rynek – tłumaczy firma.

Źródłem sprawy były 2 partie (2 pozytywne badania gotowego wyrobu), przeprowadzone w Danii, w których – jak informuje BK Salmon – przekroczenie dozwolonych limitów bakteriologicznych zostało stwierdzone po upływie terminu przydatności do spożycia i w oparciu o nieakredytowaną metodę laboratoryjną.

Badania innych partii w ponad 20 asortymentach nie potwierdziły występowania zagrożenia dla
konsumentów.

– Niestety, przedwczesne lub oparte na niesprawdzonych źródłach informacje ujawniane i publikowane już na samym wstępie jednoznacznie napiętnowały nasz zakład, łącząc go z kilkoma przypadkami zachorowań. Skutkiem zgłoszonej niezgodności i przyjętej interpretacji było natychmiastowe i całkowite zerwanie współpracy przez naszego klienta w Danii – czytamy w oświadczeniu.

– W ostatnich 2-3 latach, aż do wybuchu wspomnianej reklamacji, BK Salmon nie tylko przetrwał najgorsze kryzysy cenowe branży łososiowej, ale też skutecznie konkurował z wielkokapitałowymi podmiotami, stopniowo umacniając swoją pozycję na rynkach Europy, zdobywając liczne nagrody i
wyróżnienia. Na samym rynku duńskim startowaliśmy od kilku próbnych produktów a w końcu
sierpnia 2017 działaliśmy już z ponad 20-stoma asortymentami w większości kategorii PREMIUM. Mamy nadzieję, że uzyskane wyniki działań wyjaśniających oraz ostatnie informacje o braku powiązania BK Samolon z przypadkami zatruć pomogą nam odbudować reputację, utracony
rynek i zaufanie klientów – dodaje zarząd firmy.

POLECANE

KOMENTARZE: (2)

+ DODAJ KOMENTARZ

eureka 23-04-2018, 10:55:

Wytoczyc proces o odszkodowanie z tytułu: utracone korzysci. Można pozwac zarówno gazety dunskie jak i firmami , które zrywały umowy handlowe.

Jacek 23-04-2018, 09:25:

ale smród się rozszedł i o to duńczykom chodziło. Szkoda naszych.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.