PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

Brak zaufania do łososia jest istotną barierą dla wzrostu spożycia tej ryby

Brak zaufania do łososia jest istotną barierą dla wzrostu spożycia tej ryby John-Paul McGinley, dyrektor zarządzający Marine Harvest Central Europe, członek zarządu Morpol S.A., fot. Marine Harvest
0 0

- Nasze ostatnie badania konsumenckie faktycznie wykazały, że brak zaufania do łososia, jako zdrowej żywności, ale też wpływu jego hodowli na środowisko, są istotnymi barierami dla wzrostu konsumpcji na wielu naszych rynkach. Na szczęście dla nas jest to jedynie sygnał, że powinniśmy lepiej komunikować walory łososia Marine Harvest naszym klientom - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl John-Paul McGinley, dyrektor zarządzający Marine Harvest Central Europe i członek zarządu Morpol S.A.

John-Paul McGinley wskazuje, że w przeciwieństwie do wielu innych dostawców Marine Harvest kontroluje cały łańcuch produkcji łososia.

- Jesteśmy jedyną firmą w Polsce, która posiada własną hodowlę, ale co bardziej istotne, jako jedyni na świecie, poszliśmy o krok dalej i produkujemy również karmę dla naszych łososi. Jesteśmy w pełni odpowiedzialni za produkt, który trafia na stoły naszych odbiorców, ale również za wpływ, jaki wywiera on na środowisko. Możemy zapewnić, że nasz produkt nie tylko nie zawiera antybiotyków, hormonów i sztucznych dodatków, ale też powstał w sposób zrównoważony, w poszanowaniu dla oceanu. Marine Harvest jest partnerem WWF, co może być dodatkową gwarancją tego stwierdzenia - mówi.

Dyrektor zarządzający Marine Harvest Central Europe uważa, że wbrew spadającemu spożyciu ryb w Polsce, podstawy dla rybnego biznesu w Polsce i na świecie są mocne.

- Trendy makroekonomiczne dają nam powody do optymizmu. Dostarczamy produkt wpisujący się w megatrend zdrowego jedzenia. Polacy bogacą się, są w coraz większym stopniu zdolni do sięgania po alternatywne źródła białka. Konsumenci zaczynają ograniczać spożycie mięsa, co w naturalny sposób prowadzi ich do ryb. Uważam, że ryby mają wielką przyszłość także w Polsce - mówi.

McGinley jest zdania, że w długim okresie spożycie łososia wzrośnie.

- W ostatnich latach w Polsce mieliśmy do czynienia ze wzrostem cen z powodu inflacji oraz wysokich cen łososia. Są one wciąż bardzo wysokie, zwłaszcza jeśli porównamy to z historycznymi poziomami sprzed kilku lat. Moim zdaniem jest to wynik dużego globalnego zapotrzebowania na tę rybę. Ludzie jedzą więcej łososia, produkcja i możliwości dystrybucyjne nie rosną tak szybko, więc cena rośnie. Te czynniki niewątpliwie wpłynęły negatywnie na lokalny popyt i poziom konsumpcji ryb na polskim rynku. Uważam jednak, że jest to zjawisko krótkoterminowe i w długim okresie spożycie łososia wzrośnie. Przyszłość dla polskiego biznesu rybnego jest jasna, ponieważ jesteśmy innowacyjni i konkurencyjni - dodaje.

Z Johnem-Paulem McGinley'em, dyrektorem zarządzającym Marine Harvest Central Europe oraz członkiem zarządu Morpol S.A. porozmawialiśmy także o strategii spółki, roli Polski w strukturze norweskiego koncernu oraz trudnej sytuacji na rynku łososia. Zachęcamy do lektury całego wywiadu w Strefie Premium.

POLECANE

KOMENTARZE: (19)

+ DODAJ KOMENTARZ

Antoni 19-09-2018, 19:49:

@Janusz ! Cena , cena i jeszcze raz cena . Łosoś jest wspaniały . Jeśli ktoś myśli że wspomniane zastrzeżenia dotyczą tylko łososia a nie innych ryb to pomyłka ! Łosoś zdrożał o ca 60% w ciągu roku .To bzdura ze Polacy nie lubią ryb .

Maja 14-09-2018, 19:27:

Podobny temat czytałam ostatnio w magazynie food forum , w jednym z arrtykułów, mam podzielne zdanie...

Leszek 17-08-2018, 19:08:

Ktoś mógłby zrobić badania, jakiś doktorat czy habilitację dlaczego ryby i owoce morza mają u nas taką złą renomę. A szumy medialne nie do końca sprawdzone informacje, wzmacniają jedynie niechęć do spożycia ryb

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.