PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

PARTNER SERWISU

Marine Harvest: Nowoczesne zakłady rybne nie są uciążliwe dla otoczenia

Marine Harvest: Nowoczesne zakłady rybne nie są uciążliwe dla otoczenia John-Paul McGinley, dyrektor zarządzający Marine Harvest Central Europe, członek zarządu Morpol S.A., fot. Marine Harvest
0 0

- W Ustce chcieliśmy zbudować zakład produkujący olej rybny i mączkę rybną. Nie zmieniliśmy naszego podejścia wobec tej inwestycji. Jesteśmy otwarci i szukamy możliwych rozwiązań. Chcemy być obecni w Polsce, w szczególności na Pomorzu, ale nie zawsze wszystko zależy od nas - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl John-Paul McGinley, dyrektor zarządzający Marine Harvest Central Europe i członek zarządu Morpol S.A.

John-Paul McGinley podkreśla, że należący do Marine Harvest zakład Morpolu w Ustce jest częścią ogromnej lokalnej społeczności.

- Zatrudniamy 4 tys. osób wspierając tym samym tysiące rodzin. Staramy się aby dostarczać naszym ludziom dobrą, bezpieczną pracę. Niepokoje mieszkańców Ustki wynikały z faktu, że w sąsiedztwie miejsca, gdzie chcieliśmy zbudować fabrykę, przez wiele lat funkcjonował zakład produkujący mączkę rybną, który był przestarzały, a przez to uciążliwy dla mieszkańców. Oczywiście, ludzie, którzy mają złe doświadczenia z przeszłości, mogą tak to postrzegać. To ich wybór i my go szanujemy - dodaje.

McGinley zauważa, że nowe technologie w tego rodzaju zakładach sprawiają, że wiele z nich, np. w Danii, bez problemu funkcjonuje nawet w dużych miastach.

- Organizowaliśmy nawet wycieczki dla mieszkańców do podobnych zakładów w Skandynawii aby pokazać im, że nie mają się czego obawiać. Jednak nie przyniosło to skutku i lokalne władze poprosiły nas uprzejmie, aby nie lokować naszej inwestycji w tym miejscu. Z uwagi na nasze dobre relacje z urzędnikami przystaliśmy na tę prośbę. Naszą rolą jako producenta jest wyjaśnienie mieszkańcom co robimy i w jaki sposób oddziałuje to na otoczenie. Jeśli nie możemy tego wytłumaczyć to znaczy, że widocznie zrobiliśmy coś źle - mówi.

Dyrektor zarządzający Marine Harvest Central Europe jest zdania, że wzrost płac w Polsce jest naturalnym etapem rozwoju gospodarki i przemysł musi to zaakceptować.

- Polska świetnie się rozwija, a Polacy znakomicie wykonują swoją pracę. Oczywiście, widzimy też napływ pracowników z Ukrainy, co, nie ukrywam, także nam pomaga. Dziś największym wyzwaniem jest dla nas zatrzymanie pracowników, którzy już są z nami. Pensje to tylko jeden z elementów równania. Drugim jest dostarczanie ludziom znaczącej i bezpiecznej pracy. To dla nas bardzo ważne. Jesteśmy skandynawską firmą i mamy do tego bardzo skandynawskie podejście, skupiamy się przede wszystkim na ludziach - mówi.

Z Johnem-Paulem McGinley'em, dyrektorem zarządzającym Marine Harvest Central Europe oraz członkiem zarządu Morpol S.A. porozmawialiśmy także o strategii spółki, roli Polski w strukturze norweskiego koncernu oraz trudnej sytuacji na rynku łososia. Zachęcamy do lektury całego wywiadu w Strefie Premium.

POLECANE

KOMENTARZE: (3)

+ DODAJ KOMENTARZ

Barbara 13-08-2018, 08:13:

hodowla łososia to znęcanie się nad zwierzętami, stosowanie antybiotyków przeciw epidemiom pasożytów, zatrucie oceanów, i barwienie mięsa ryb karmionych szajsem z szarego na różowo, i wiele innych, przestań jeść łososie, ratuj zdrowie, nie wierz propagandzie producenta, bo on działa dla zysku i powie wszystko abyś więcej zjadł

ab 10-08-2018, 10:44:

Faktem jest, że nowoczesna produkcja mączki może nie być uciążliwa dla otoczenia. Jednak technologia to jeden z czynników braku uciążliwości dla otoczenia. Kolejnym z czynników jest dobre i stabilne prawo (w tym ochrony środowiska), pozwalające na szybkie „korygowanie” uciążliwości generowanych przez nowoczesne zakłady na skutek np. niezachowania procedur, etc. Stąd obecne obawy ludzi.

Samanta 10-08-2018, 09:47:

Sama z chęcią wybrałabym się na taka wycieczkę do przetwórni. A ten ich łosoś to smaczny jest

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.