PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu www.nagel-group.com - partner portalu

PARTNER SERWISU

Dyrektor Centrum Badań, Rozwoju i Jakości Mondelez: Stawiamy na innowacje w segmencie słodyczy (wywiad)

Dyrektor Centrum Badań, Rozwoju i Jakości Mondelez: Stawiamy na innowacje w segmencie słodyczy (wywiad) Adam Gajewski, dyrektor Centrum Badań, Rozwoju i Jakości Mondelez, fot. mat. prasowe
0 0

Mondelez International - właściciel takich marek jak Oreo, Cadbury i Milka otworzył w Bielanach Wrocławskich Centrum Badań, Rozwoju i Jakości. Inwestycja warta blisko 17 mln dolarów była okazją do rozmowy z Adamem Gajewskim, dyrektorem Centrum Badań, Rozwoju i Jakości Mondelez – Koncentrujemy 80 procent naszych zasobów ludzkich i technicznych tylko w 9 miejscach na świecie. Jednym z nich jest Wrocław, dlatego też otwarcie tego miejsca jest istotne dla działalności Mondelez – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Adam Gajewski.

Jakie są plany Mondelez związane z otwarciem Centrum we Wrocławiu?

Chcemy, żeby Centrum stanowiło ważny ośrodek badań i rozwoju. Będzie dostarczało innowacje w zakresie produktowym i technologicznym dla naszych dwóch głównych kategorii, w których jesteśmy liderami, a mianowicie dla ciastek i czekolady. Życzymy sobie, żeby tu powstawały nowe i smaczne produkty, które będą sprzedawane nie tylko na rynku polskim czy europejskim, ale także na rynkach światowych.

Jakie są cele stawiane przed Centrum?

Będziemy pracować m.in. nad nowoczesnymi rozwiązaniami opakowań dla wspomnianych wcześniej produktów. Trzeba zdawać sobie sprawę, że nasi konsumenci zwracają dużą uwagę nie tylko na to, co jest w środku, ale również na sposób w jaki produkt został im podany. Ok 30 procent konsumentów wybiera produkt po opakowaniu, zatem jego rola jest bardzo istotna - musi być ono funkcjonalne, czyli chronić produkt przed wpływem czynników zewnętrznych takich jak wilgotność czy temperatura, a przy tym sprzyjać wygodnej konsumpcji, poprzez chociażby łatwe otwarcie i zamknięcie.

Co jest szczególnie ważne w pracy nad wspomnianymi przez Pana kategoriami ciastek i czekolady?

Jesteśmy bardzo zadowoleni, że w naszym Centrum pod jednym dachem możemy prowadzić prace zarówno nad kategorią ciastek jak i czekolady. Proszę mi wierzyć, że w rzeczywistości jest to dosyć skomplikowane zagadnienie, tym bardziej cieszymy się, że udało nam się to rozwiązać. Dzięki temu jesteśmy w stanie jeszcze efektywniej pracować nad produktami, które są połączeniem tego co najlepsze w czekoladzie, z tym co najlepsze w ciastkach. Są to produkty znane, takie jak Prince Polo, Delicje Szampańskie, Pieguski oraz z kategorii czekolady np. Milka Oreo. Mówiąc o pracach badawczo-rozwojowych w tym segmencie, trudno jest połączyć jedno z drugim w jednym czasie i miejscu, aby postępowało to z taką szybkością, jaką byśmy chcieli. A dzięki powstaniu Centrum będziemy mogli pracować bardziej efektywnie.

Jak inwestycja w Polsce wpłynie na ofertę Mondelez?

Mondelez jest jedną z najbardziej innowacyjnych firm na rynku słodyczy. Chcemy prowadzić prace nad nowymi technologiami i produktami w efektywniejszy sposób niż to robiliśmy dotychczas. Fakt, że koncentrujemy 80 procent naszych zasobów ludzkich i technicznych tylko w 9 miejscach na świecie i jednym z nich jest Wrocław świadczy o tym, na jak dużą skalę otwarcie tego miejsca jest istotne dla działalności Mondelez.

Dziękuję za rozmowę.

 

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!