PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Comarch - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu www.nagel-group.com - partner portalu sniezka - partner portalu

PARTNER SERWISU

Dyrektor PPL Koral o rynku lodów i perspektywach, branży, kanałach dystrybucji i planach firmy (pełny wywiad)

Dyrektor PPL Koral o rynku lodów i perspektywach, branży, kanałach dystrybucji i planach firmy (pełny wywiad) Firma Koral, Nowy Sącz fot. PPL Koral
0 0

Mariusz Jurek, dyrektor generalny PPL Koral, właściciela marki Bracia Koral – Lody Jak Dawniej mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl o rynku lodów w 2016 roku, panujących trendach, o perspektywach dla branży, o zachowaniach konsumentów, o kanałach dystrybucji lodów, a także o planach rozwoju PPL Koral.

Jak oceniają Państwo rynek lodów w 2016 roku? Co wpływało na rynek lodów w ubiegłym roku? Jakie trendy na nim panowały i jakie były zachowania konsumenckie, czym kieruje się konsument w kwestii lodów?

Rynek lodów w Polsce z roku na rok umacnia się. Oferty producentów stają się bogatsze i bardziej zróżnicowane. Marki zauważają większą otwartość konsumentów na nowe smaki, dlatego śmielej wychodzą z inicjatywą.

Polacy oprócz ulubionych tradycyjnych smaków tj. śmietanka, truskawka, czekolada czy wanilia lubią być mile zaskakiwani nowymi, często nawet egzotycznymi kompozycjami smakowymi, jak choćby lody o smaku owoców egzotycznych (tropikalnych, mango, arbuza) czy też kompozycjami smakowymi opracowanymi w oparciu o słynne desery, które coraz częściej są serwowane w formie mrożonej np. Creme Brulee, Tiramisu, Panna Cotta lub lody chałwowe. Między innymi z tego powodu systematycznie wzbogacamy ofertę marki Bracia Koral - Lody Jak Dawniej, wprowadzając prócz klasycznych smaków nowe kompozycje np. masło orzechowe czy słony karmel.

Jak wyglądał rynek lodów w Polsce w 2016 r - pod względem ilości sprzedanych lodów, jak też wartości? Czy rynek rośnie i dlaczego? A jak to się kształtowało w poprzednich latach?

Polacy coraz więcej wydają na lody, dlatego oferta producentów automatycznie zwiększa się. Gusta naszych rodaków stały się również bardziej wymagające, stąd w sklepach pojawiają się “egzotyczne” smaki.

Według danych Euromonitor International, w 2015 roku wartość rynku lodów w Polsce wzrosła ok 2,6 proc. w stosunku do 2014 roku i wyniosła 1,67 miliarda złotych.

W 2014 roku wartość wzrosła o ok 5,0 proc. Trzeba również powiedzieć, że sprzedaż lodów impulsowych w Polsce wykazuje niezmiennie ogromną sezonowość, zdecydowanie większą niż w przypadku lodów familijnych, które - zwłaszcza w sieciach handlowych - oferowane są przez cały rok. Jeśli tylko pogoda nie przeszkodzi (odpukać w niemalowane…) to w sezonie 2017 na pewno należy się spodziewać kolejnych wzrostów w branży.

Jak wygląda konkurencja na rynku lodów – czy jest walka między firmami, czy jest miejsce dla wszystkich?

Tak jak w innych branżach, również na rynku lodów jest miejsce dla wielu marek, jednakże tylko te najbardziej skuteczne pod względem warunków handlowych oraz logistycznych są w stanie zostać kluczowymi graczami. Efekty pracy będą w dużej mierze zależały od tego, jak kompleksowa oferta sprzedażowa wpasuje się w gusta i oczekiwania konsumentów.

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!