PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

Mondelez o reformulacji: Wiążemy wielkie nadzieje z powiązaniem świata nauki i biznesu

Mondelez o reformulacji: Wiążemy wielkie nadzieje z powiązaniem świata nauki i biznesu Adam Gajewski, dyrektor Centrum Badań, Rozwoju i Jakości Mondelez, fot. mat. prasowe
0 0

– Przykładami takich działań może być eliminacja sztucznych barwników, aromatów i konserwantów z naszego asortymentu, szczególnie rygorystyczna dla produktów spożywanych przez dzieci – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Adam Gajewski, dyrektor Centrum Badań, Rozwoju i Jakości Mondelez.

Trendy prozdrowotne oraz chęć zmniejszenia występowania nadwagi i chorób przewlekłych w społeczeństwie sprawiają, że coraz więcej marek decyduje się na zmiany w składzie swoich produktów. Do tego grona należy Mondelez, właściciel takich marek jak Oreo, Cadbury i Milka.

Portal Spożywczy: Jak Państwa firma ustosunkowuje się do reformulacji produktów?

Adam Gajewski: Dla Firmy Mondelēz International, kwestia stałej poprawy jakości odżywczej naszych produktów jest jednym z najbardziej istotnych, a często najważniejszym aspektem branym pod uwagę przy planowanych zmianach surowcowych czy recepturalnych naszych produktów. Strategia well-being jest jednym z najważniejszych filarów naszego wzrostu w nadchodzących latach. 

Jak przebiega proces reformulacji produktów w Państwa firmie? 

Myślę, że najważniejsze jest to, aby program poprawy wartości odżywczej naszych produktów był procesem ciągłym, spełniającym tym samym założenia swoistej umowy z naszymi konsumentami, że w sposób stały i systematyczny analizujemy możliwości polepszenia profilu odżywczego naszych produktów, i zawsze jeśli to tylko możliwe, takiej polepszającej korekty dokonujemy. Oczywiście na to holistyczne przedsięwzięcie składa się wiele projektów polegających albo na redukcji lub wręcz eliminacji negatywnie postrzeganych składników receptur lub na wzbogaceniu ich o składniki o udokumentowanym naukowo pozytywnym wpływie na zdrowie i samopoczucie naszych konsumentów. Przykładami takich działań może być eliminacja sztucznych barwników, aromatów i konserwantów z naszego asortymentu, szczególnie rygorystyczna dla produktów spożywanych przez dzieci, takich jak Lubisie, czy pozycjonowanych w segmencie well-being, jak belVita. Innym tego przykładem, jest redukcja soli w naszych krakersach pod marka TUC i Ritz.

Często też wprowadzamy składniki prozdrowotne do receptur takie jak np. kultury bakterii jogurtowych, owoce, tłuszcze i oleje o niższej zawartości nasyconych kwasów tłuszczowych. Wzbogacamy nasze produkty o niezbędne minerały czy witaminy, aby spełniały one pożądaną rolę w zbilansowanej diecie naszych konsumentów.

Poszerzamy również naszą ofertę produktową o opakowania pozwalające naszym odbiorcom kontrolować ilość spożywanych kalorii. Są to produkty o tak dobranej gramaturze, aby nie została przekroczona granica 200 kcal, rekomendowana dla typowej przekąski. W Polsce wprowadziliśmy niedawno batony i wafelki Milka o dobranej porcji przeznaczonej do jednorazowej konsumpcji.

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!