PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

PARTNER SERWISU
partner serwisu

Rola przekąsek w życiu konsumentów

0 0

Zmiana nawyków żywieniowych - podążanie za trendami prozdrowotnymi i szybsze tempo życia sprawiły, że dziś konsumenci zupełnie inaczej konstruują swoje codzienne menu. W ciągu dnia chętniej sięgają też po przekąski - coraz częściej zdrowe i naturalne, które mają pełnić różnorodne role. Dlatego producenci rozbudowują portfolio snacków, a produkty przekąskowe, do których należą bakalie, zyskują coraz większe znaczenie.

Styl życia - styl konsumpcji

Konsumenci dziś, zgodnie z zaleceniami dietetyków i ekspertów, jedzą w ciągu dnia mniejsze główne posiłki, niż jeszcze kilka lat temu. Częściej też spożywają je poza domem. Popularna kiedyś konstrukcja codziennego menu, która opierała się na podstawowych filarach: śniadaniu, obiedzie i kolacji ustąpiła miejsca mniejszym porcjom oraz uzupełnianiu ich przekąskami. Po przekąski sięgamy nawet kilka razy dziennie. Kategoria ta zyskuje więc coraz większe znaczenie także dla producentów, ale nie każda przekąska może być codzienną.

Przekąskowe oczekiwania

Konsumenci chętnie sięgają po przekąski i mają wobec nich rozmaite oczekiwania. Z badań przeprowadzonych przez Bakalland wynika, że 44 proc. konsumentów wybiera je, gdy ma ochotę na coś smacznego, 36 proc. by dodać sobie energii między posiłkami, a 34 proc. podczas spotkań towarzyskich czy relaksu. Przekąski mogą być również jednorazową zachcianką (33 proc. badanych), sposobem na poprawę humoru (28 proc.), a nawet zastępować główny posiłek, gdy nie ma czasu na jego przygotowanie (22 proc.). Przekąski pełnią więc bardzo różnorodne funkcje. Młodsi konsumenci (18-29 lat) nieco częściej, niż inne grupy wiekowe deklarują sięganie po przekąski jako zastępstwo głównego posiłku oraz przekąski jako sposób na poprawę nastroju, zaś starsi (40-49 lat) częściej traktują przekąskę jako jednorazową zachciankę1.

Co na przekąskę

Chęć prowadzenia zdrowego stylu życia sprawia, że konsumenci jako przekąski najczęściej wybierają świeże owoce i warzywa (58 proc.). Dużą popularnością w tej roli cieszą się także bakalie (28 proc. badanych) 2.

Bakalie już dawno przestały być traktowane jedynie jako dodatek do wypieków. Choć faktycznie widzimy wyraźny wzrost sprzedaży klasycznych bakalii w okresie świątecznym, bakalie przekąskowe są zdecydowanie kategorią całoroczną, która od kilku lat rośnie w tempie dwucyfrowym. Wszystko za sprawą zmieniających się trendów. Konsumenci oczekują zdrowych, pełnowartościowych, różnorodnych przekąsek - zarówno słodkich, jak i słonych, na co bakalie odpowiadają idealnie. W portfolio Bakalland już teraz można znaleźć orzechy lekko solone czy mieszanki z dodatkiem żurawiny. Już wkrótce pojawią się w naszej ofercie kolejne nowości w trendzie przekąskowym - mówi Agnieszka Pragacz, Brand Manager Bakalland S.A.

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.