PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Dyr. generalny Perfetti Van Melle: po latach stagnacji rynek gum do żucia w Polsce czeka mała rewolucja

Dyr. generalny Perfetti Van Melle: po latach stagnacji rynek gum do żucia w Polsce czeka mała rewolucja fot. za perfettivanmelle.com
0 0

Po latach stagnacji w kategorii gum do życia w Polsce sprzedawcy i konsumenci mają wreszcie wybór. Tym samym można oczekiwać małej rewolucji na tym rynku - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Stephane Tikhomiroff, dyrektor generalny Perfetti Van Melle Polska (PVMP).

Zachęcamy do przeczytania pełnego wywiadu w strefie premium: „Dyrektor generalny Perfetti Van Melle Polska o rynku gum do żucia, słodyczy i planach (wywiad)”

- Na wstępie warto podkreślić, że gumy rozpuszczalne i gumy do żucia to dwie odrębne kategorie, które nie mają ze sobą wiele wspólnego. Ta pierwsza jest częścią rynku słodyczy dla dzieci (wraz z lizakami, żelkami, twardymi i miękkimi cukierkami). Jej grupą docelową są dzieci, które sięgają po nią głównie dla zabawy i przyjemności. Natomiast odbiorcami typowych gum są dojrzalsze osoby, dla których spełniają bardziej funkcjonale cele – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Stephane Tikhomiroff.

- Rynek gum do żucia w Polsce jest wart 680 mln zł i został praktycznie zmonopolizowany przez Wrigleya, który ma 90 proc. udziału w rynku. PVM jest drugim co do wielkości graczem z udziałami na poziomie 3 proc. We wrześniu ubiegłego roku wznowiliśmy ofertę gum Mentos Pure Fresh w formacie rolek i butelek. Jest to unikalny produkt z płynnym nadzieniem i mikrogranulkami, które dostarczają intensywnego i trwałego orzeźwienia - dodaje.

- W styczniu 2018 do walki o rynek dołączył Mondelez, a w kwietniu Ferrero. To sprawia, że wreszcie po latach stagnacji w tej kategorii sprzedawcy i konsumenci mają wybór. Tym samym można oczekiwać małej rewolucji – mówi też dyrektor generalny Perfetti Van Melle Polska.

I wskazuje, że rynek słodyczy w Polsce wzrasta co roku o ok. 2 proc. i jest obecnie wart 1 mld 450 mln zł.

- Głównymi firmami działającymi w tym obszarze są PVM i Storck, a najsilniejszymi markami Mentos i Haribo. Biorąc pod uwagę mniejszą średnią konsumpcję niż w zachodniej Europie, a jednocześnie wzrastające dochody, spodziewam się, iż na przestrzeni kilku kolejnych lat rynek będzie się rozwijał – mówi Stephane Tikhomiroff.

Perfetti Van Melle produkuje i dystrybuuje słodycze oraz gumy do żucia w ponad 150 krajach i jest jedną z największych firm w branży FMCG. W 2009 roku Perfetti Van Melle, który miał zakład produkcyjny w Polsce, w Tarczynie (woj. Mazowieckie), zdecydował o jego zamknięciu.

Perfetti Van Melle powstała w marcu 2001 roku na skutek połączenia się Perfetti SpA i Van Melle N.V. Obie firmy istniały na rynku dużo wcześniej, historia firmy Van Melle N.V. rozpoczęła się pod koniec XIX wieku, a początki Perfetti SpA przypadły na rok 1946.

Ścisła współpraca obu firm rozpoczęła się od 1979 roku. W Polsce początek działalności sięga lat 90-tych XX wieku gdy Van Melle N.V. otworzyła swój oddział.

W lutym 2006 roku grupa przejęła hiszpańską markę Chupa Chups rozpoznawalną na całym świecie dzięki lizakom. Perfetti Van Melle to przede wszystkim marka Mentos, ale także Fruittella, Alpenliebe, Big Babol, Center Shock, Frisk, Smint, Golia, Klene, Vivident, Airheads, Happydent oraz wspomniana wcześniej Chupa Chups.

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.