PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

PARTNER SERWISU

Dyrektor generalny PPL Koral: ten sezon był przebojem, a wyniki sprzedaży rewelacyjne

Dyrektor generalny PPL Koral: ten sezon był przebojem, a wyniki sprzedaży rewelacyjne fot. PPL Koral
0 0

Marka Bracia Koral – Lody Jak Dawniej co roku zdobywa większe udziały w rynku. Wiele kompozycji smakowych z oferty tego brandu można już nazwać kultowymi – mówi Mariusz Jurek, dyrektor generalny PPL Koral, właściciel marki Bracia Koral, podsumowując sezon 2017.

- W 2017 roku PPL Koral odnotowało rewelacyjne wyniki sprzedaży. Miniony sezon udowodnił, że poza ulubionymi, klasycznymi smakami jak czekolada, truskawka, śmietanka czy wanilia konsumenci są bardzo otwarci na spróbowanie nowych, często nawet egzotycznych smaków. W ostatnim czasie serca konsumentów przebojem zdobyły przykładowo takie kompozycje smakowe jak: słony karmel, masło orzechowe, mięta z czekoladą, śmietanka z ciasteczkami czy też lody inspirowane bardzo już osławionymi na świecie deserami jak: crème brulee, panna cotta czy tiramisu – mówi Mariusz Jurek.

– Podobnie jak w innych segmentach FMCG także w branży lodziarskiej systematycznie umacniają się produkty typu premium. Konsument coraz częściej jest skory zapłacić wyższą cenę za towar, który w zamian zaoferuje mu dodatkową wartość – dodaje.

Rozwój segmentu HoReCa

Rośnie również potencjał sprzedażowy segmentu HoReCa i lodów familijnych, w przypadku których obserwuje się zdecydowanie mniejszą sezonowość i wahania sprzedaży aniżeli w przypadku lodów impulsowych. Po te produkty chętniej sięgamy w okresie jesienno-zimowym, kiedy temperatura na zewnątrz nie rozpieszcza i częściej spożywamy lody w swoich domach lub korzystamy z oferty coraz liczniejszych punktów gastronomicznych – uzupełnia dyrektor generalny PPL Koral.

Według raportu „Rynek HoReCa w Polsce 2017. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2017 – 2022” polski rynek HoReCa jest wart 26,7 mld zł, co oznacza wzrost o ponad 7 proc. w porównaniu do 2016 roku. Wynika to głównie z podwyższenia konsumpcji oraz zadowalającej kondycji krajowej gospodarki.

Jemy coraz więcej lodów

Mariusz Jurek przyznaje też, że trendy zakupowe w przypadku lodów od wielu lat pozostają niezmienne. Podczas pięknej pogody niemal od razu można zauważyć znaczący wzrost spożycia przez konsumentów zwłaszcza lodów impulsowych – w rożku, na patyku, kubku do 400 ml lub typu sadwich. W czasie bardzo upalnych dni Polacy chętniej sięgają po sorbety i lody wodne, które dają ochłodę i owocowe orzeźwienie.

Polska znajduje się obecnie na piątym miejscu w Europie pod względem spożycia lodów. Polacy coraz chętniej sięgają po zimne przysmaki, a tylko w zeszłym roku ich produkcja wzrosła o 29 proc. Według danych Eurostatu w 2016 pobiliśmy rekord naszego kraju, wytwarzając 264 mln litrów lodów.

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE: (1)

+ DODAJ KOMENTARZ

Polish First! 21-12-2017, 09:00:

A może p.Jurek byłby uprzejmy podać konkretne liczby, skoro twierdzi, że wyniki Korala były rewelacyjne i to w zderzeniu rok do roku? Na razie tylko marketingowe puste hasła. Co innego wypisywał jeszcze niedawno.