PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Crédit Agricole - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

Dyrektor Mieszko: Sukces polskich producentów żywności na rynku japońskim jest możliwy

Dyrektor Mieszko: Sukces polskich producentów żywności na rynku japońskim jest możliwy Ewa Kalemba, dyrektor eksportu firmy Mieszko. Fot. materiały prasowe Mieszko
0 0

Umowa UE-Japonia stwarza szanse dla polskich producentów żywności na zwiększenie współpracy handlowej z Japonią. – Sukces polskich producentów jest możliwy, ale podstawą jest zrozumienie mentalności naszych japońskich partnerów oraz ogromna precyzja i cierpliwość – mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Ewa Kalemba, dyrektor eksportu firmy Mieszko.

6 lipca br. UE i Japonia zawarły umowę o wolnym handlu. Jest to szansa dla polskich firm spożywczych na wejście na japoński rynek lub – dla tych, co już z Japonią współpracują – na zwiększenie eksportu.

Jedną z firm, które eksportują do Japonii swoje produkty spożywcze jest Mieszko, producent wyrobów cukierniczych. Od kiedy Mieszko eksportuje swoje wyroby do Japonii i jak wygląda ta współpraca? 

– Firma Mieszko rozpoczęła swoją ekspansję na rynku azjatyckim w 2005 roku. Rynek japoński był jednym z pierwszych na liście eksportowej na tym terytorium. Od samego początku był to rynek niesamowicie wymagający biznesowo pod względem rozporządzeń oraz norm żywnościowych, które potrafią się zdecydowanie różnić od tych w UE – mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Ewa Kalemba, dyrektor eksportu firmy Mieszko.

– Szereg naszych top produktów spełniało te restrykcyjne wymogi, jak np. bombonierki Amoretta, Cherrissimo, Chocoladorro. W przypadku niektórych niezbędna była modyfikacja pewnych składników zabronionych w Japonii. Z tego powodu jedyną szansą na rozpoczęcie współpracy było pełne zaangażowanie i współpraca pracowników wszystkich działów Mieszko oraz elastyczna postawa – dodaje.

– Jednym z prostszych przykładów dowodzących przywiązania Japończyków do najwyższych standardów jest choćby znakowanie towaru przy pomocy pięknych, złotych etykiet, które w sposób naturalny nawiązywały do złoceń i tłoczeń naszych bombonier. Produkty Mieszko już kolejny raz wystawiane były na targach FOODEX w Tokyo, gdzie cieszyły się dużym zainteresowaniem – mówi dyrektor eksportu firmy Mieszko.

Czy umowa handlowa UE-Japonia ułatwi handel z Japonią innym producentom żywności z Polski?

– Uważam, że umowa otworzy szerzej drzwi na współpracę, ale z całą pewnością najbardziej istotne będą rezultaty prac nad obniżeniem ceł oraz ujednoliceniem rozporządzeń żywnościowych. Pozwoli to nam bez przeszkód promować z powodzeniem wszystkie brandy, które zdobywają wiele krajów na mapie świata. Sukces polskich producentów jest absolutnie możliwy, ale podstawą jest zrozumienie mentalności naszych japońskich partnerów oraz ogromna precyzja i cierpliwość, która warunkuje byt naszych produktów w tej części świata. Mieszko się to udało – podsumowuje Ewa Kalemba.

Zapraszamy też do lektury wywiadu z Henryką Bochniarz:

Japonia – perspektywiczny rynek dla polskich producentów żywności (obszerny wywiad)

 

POLECANE

KOMENTARZE: (1)

+ DODAJ KOMENTARZ

Ryszard 12-10-2017, 12:54:

Wszystko dobrze, tylko co ma Mieszko do polskiej spółki. Przypomnę koniec artykułu z tego portalu z 2012: "Właścicielem 65,9 proc. akcji Mieszka jest Bistantio Investment Ltd., która jest spółką zależną Basanto Investments Ltd, a ta z kolei jest w 100 proc. podmiotem zależnym od UAB EVA Grupe z siedzibą w Wilnie." Od tej pory zmieniło się tyle, że Bisantio jest właścicielem 100% akcji Mieszka (spółka została wycofana z giełdy), a kontrolę nad UAB EVA Grupe przejął jeden z najbogatszych Litwinów - Vladas Numavicius. Spółka jest litewska, ale to oczywiście nie wyklucza sukcesów polski firm w Japonii.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.