PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu www.nagel-group.com - partner portalu

PARTNER SERWISU

Dyrektor PPL Koral: Branża lodów ma ogromny potencjał, ważne kwestie to surowce i rynek pracy

Dyrektor PPL Koral: Branża lodów ma ogromny potencjał, ważne kwestie to surowce i rynek pracy fot. PPL Koral
0 0

Na polskim rynku lodów z roku na rok pojawiają się nowe trendy, a w najbliższych latach kluczowymi kwestiami będzie sytuacja na rynku strategicznych surowców do produkcji oraz rynku pracy. Rynek ma bardzo duży potencjał i branża z optymizmem patrzy w przyszłość. Minusem jest sezonowość – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Mariusz Jurek, dyrektor generalny PPL Koral, właściciela marki Bracia Koral – Lody Jak Dawniej.

Jakie są perspektywy przed rynkiem lodów w Polsce w kolejnych latach? - Na polskim rynku lodów jest zawsze ciekawie i z roku na rok obserwuje się nowe trendy. Polscy producenci muszą mierzyć się z zagraniczną konkurencją. Oczywiście cały czas kluczowymi kwestiami będzie sytuacja na rynku strategicznych surowców do produkcji oraz rynku pracy – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Mariusz Jurek.

- Jeśli chodzi o kwestie konsumenckie i rozwój branży to potencjał jest nadal bardzo duży. Obecnie w naszym kraju spożywa się odrobinę ponad 4 litry lodów na osobę, gdzie w tym samym czasie w krajach skandynawskich jest to ok. 11-12 litrów. Jak widać progres w biznesie lodowym jest nadal stosunkowo ogromny, co nas bardzo cieszy i pozwala z wielkim optymizmem patrzyć w przyszłość - dodaje.

Podkreśla jednak, że minusem tego rynku jest sezonowość.

- Niestety ciągle utrzymuje się mocny trend sezonowego spożywania lodów, zwłaszcza, jeśli chodzi o lody impulsowe.  Polacy są konsumentami bardzo świadomymi i wymagającymi, więc prócz doskonałej jakości produktów przykładają dużą wagę również do opakowania, jego funkcjonalności oraz estetyki – mówi Mariusz Jurek.

- Dla firmy Koral satysfakcja konsumenta od zawsze stanowi kwestię priorytetową, więc systematycznie udoskonalamy nasz asortyment lodowy pod względem receptur i opakowań - dodaje.

- Z punktu widzenia efektywności i wyników sprzedaży bardzo ważne jest, aby punkty handlowe posiadały w ofercie maksymalnie szeroki asortymentu lodów PPL Koral. Prócz bestsellerów rynkowych, które od lat napędzają sprzedaż, nie można zapominać absolutnie o nowościach lodowych - konsument bardzo docenia szeroki wachlarz możliwości - podkreśla.

Mariusz Jurek mówi też, że rynek lodów z roku na rok umacnia się. Wśród konsumentów nadal będą dominowały lody znane i lubiane, ale można też obserwować wzrost produktów w bardziej fantazyjnych kompozycjach smakowych. Oferty producentów stają się bogatsze i bardziej zróżnicowane, bowiem marki zauważają większą otwartość konsumentów na nowe smaki, dlatego śmielej wychodzą z inicjatywą.

Z danych firmy analitycznej Euromonitor International wynika, że w 2015 roku wartość rynku lodów w Polsce wzrosła ok 2,6 proc. w stosunku do 2014 roku i wyniosła 1,67 miliarda złotych.

Euromonitor szacuje też, że w 2016 roku wartość rynku wzrosła do 1,74 miliarda złotych, a w ciągu dwóch lat – w 2018 roku – może urosnąć do ponad 1,82 miliarda.

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!