PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

PARTNER SERWISU

Dyrektor PPL Koral: rynek lodów w Polsce ma jeszcze bardzo duży potencjał wzrostu

Dyrektor PPL Koral: rynek lodów w Polsce ma jeszcze bardzo duży potencjał wzrostu fot. PPL Koral
0 0

Rynek lodów w Polsce ma jeszcze bardzo duży potencjał wzrostu w kolejnych latach, bo Polacy konsumują rocznie jedynie około 4 litry lodów na osobę. Rośnie też spożycie lodów poza sezonem - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Mariusz Jurek, dyrektor generalny PPL Koral, producenta lodów takich marek jak m.in. Koral, Bracia Koral czy Grand.

- Według nas rynek lodów w Polsce ma jeszcze bardzo duży potencjał wzrostowy. W naszym kraju spożycie lodów szacujemy na trochę ponad 4 litry na osobę rocznie, a przykładowo w Finlandii jest to nawet 12 litrów, liderem jest jednak Nowa Zelandia z ponad 25 litrami - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Mariusz Jurek.

- Paradoksalnie jednak bardzo nas to cieszy i motywuje do wzmożonego wysiłku i działań handlowo-marketingowych, gdyż jasno wynika z tego, ze mamy jeszcze dużo do zagospodarowania - dodaje.

I podkreśla, że rośnie też spożycie lodów poza sezonem letnim.

- Obserwujemy także, że powoli, ale konsekwentnie rośnie spożycie lodów poza sezonem – nawet w okresie zimowym. Wynika to z faktu stałej dostępności lodów (głownie familijnych) sieciach handlowych, które również obserwują coraz większy pozasezonowy popyt na lody i decydują się na ich całoroczną ekspozycję w swoich punktach – mówi Mariusz Jurek.

- Firma Koral już dawno wierzyła i nawoływała do całorocznego delektowania się lodami i była przekonana, że nadejdzie czas kiedy tzw. „martwy” sezon w branży lodowej zacznie przechodzić do historii – najlepszym dowodem na to jest nasze kultowe hasło „Zawsze jest pora na Lody Koral” - dodaje.

Mówi też, że w tym sezonie popyt na lody będzie stale rósł, a głównym punktem zainteresowania konsumentów będzie segment premium. Wskazuje na fakt bogacenia się społeczeństwa, a pozytywne konsekwencje tego faktu nie ominą też rynku lodów. Jego zdaniem na pewno każdy producent będzie starał się eksperymentować z nowymi kompozycjami smakowymi i formą opakowania lodów, aby trafić w gusta konsumentów i zainteresować ich nowym pomysłem.

Dodaje, że w tym sezonie trendem będzie również rozwój kanału HoReCa, na który zawsze duży wpływ ma większa zamożność konsumentów, czyli częstsze podróże oraz chęć spędzania czasu w plenerze poza domem na relaksie i rozrywce.

Dla PPL Koral i dla marek Koral oraz Bracia Koral rok 2018 ma być czasem kolejnych nowości. W sezonie 2018 firma przygotowała wiele oryginalnych smaków i niespodzianek zarówno w marce Koral jak i w marce z segmentu premium, czyli Bracia Koral. Będą to nowe smaki jak w przypadku lodów Grand, ale też nowy design opakowań jednoznacznie komunikujący, że mamy do czynienia z produktem klasy premium. Dodatkowo firma wprowadza innowacyjne opakowanie – słoiczki. To pierwsze na rynku polskim lody w słoiczkach, którym po zjedzeniu zawartości można nadać „drugie życie” - „packaging second life”, czyli np. przeznaczyć jako pojemnik na przyprawy, słodycze, zrobić ozdobę na półkę, skarbonkę, czy wykorzystać w inny ciekawy sposób.

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!