PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Dyrektor PPL Koral: rynek lodów w Polsce ma jeszcze bardzo duży potencjał wzrostu

Dyrektor PPL Koral: rynek lodów w Polsce ma jeszcze bardzo duży potencjał wzrostu fot. PPL Koral
0 0

Rynek lodów w Polsce ma jeszcze bardzo duży potencjał wzrostu w kolejnych latach, bo Polacy konsumują rocznie jedynie około 4 litry lodów na osobę. Rośnie też spożycie lodów poza sezonem - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Mariusz Jurek, dyrektor generalny PPL Koral, producenta lodów takich marek jak m.in. Koral, Bracia Koral czy Grand.

- Według nas rynek lodów w Polsce ma jeszcze bardzo duży potencjał wzrostowy. W naszym kraju spożycie lodów szacujemy na trochę ponad 4 litry na osobę rocznie, a przykładowo w Finlandii jest to nawet 12 litrów, liderem jest jednak Nowa Zelandia z ponad 25 litrami - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Mariusz Jurek.

- Paradoksalnie jednak bardzo nas to cieszy i motywuje do wzmożonego wysiłku i działań handlowo-marketingowych, gdyż jasno wynika z tego, ze mamy jeszcze dużo do zagospodarowania - dodaje.

I podkreśla, że rośnie też spożycie lodów poza sezonem letnim.

- Obserwujemy także, że powoli, ale konsekwentnie rośnie spożycie lodów poza sezonem – nawet w okresie zimowym. Wynika to z faktu stałej dostępności lodów (głownie familijnych) sieciach handlowych, które również obserwują coraz większy pozasezonowy popyt na lody i decydują się na ich całoroczną ekspozycję w swoich punktach – mówi Mariusz Jurek.

- Firma Koral już dawno wierzyła i nawoływała do całorocznego delektowania się lodami i była przekonana, że nadejdzie czas kiedy tzw. „martwy” sezon w branży lodowej zacznie przechodzić do historii – najlepszym dowodem na to jest nasze kultowe hasło „Zawsze jest pora na Lody Koral” - dodaje.

Mówi też, że w tym sezonie popyt na lody będzie stale rósł, a głównym punktem zainteresowania konsumentów będzie segment premium. Wskazuje na fakt bogacenia się społeczeństwa, a pozytywne konsekwencje tego faktu nie ominą też rynku lodów. Jego zdaniem na pewno każdy producent będzie starał się eksperymentować z nowymi kompozycjami smakowymi i formą opakowania lodów, aby trafić w gusta konsumentów i zainteresować ich nowym pomysłem.

Dodaje, że w tym sezonie trendem będzie również rozwój kanału HoReCa, na który zawsze duży wpływ ma większa zamożność konsumentów, czyli częstsze podróże oraz chęć spędzania czasu w plenerze poza domem na relaksie i rozrywce.

Dla PPL Koral i dla marek Koral oraz Bracia Koral rok 2018 ma być czasem kolejnych nowości. W sezonie 2018 firma przygotowała wiele oryginalnych smaków i niespodzianek zarówno w marce Koral jak i w marce z segmentu premium, czyli Bracia Koral. Będą to nowe smaki jak w przypadku lodów Grand, ale też nowy design opakowań jednoznacznie komunikujący, że mamy do czynienia z produktem klasy premium. Dodatkowo firma wprowadza innowacyjne opakowanie – słoiczki. To pierwsze na rynku polskim lody w słoiczkach, którym po zjedzeniu zawartości można nadać „drugie życie” - „packaging second life”, czyli np. przeznaczyć jako pojemnik na przyprawy, słodycze, zrobić ozdobę na półkę, skarbonkę, czy wykorzystać w inny ciekawy sposób.

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.