PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

PARTNER SERWISU
partner serwisu

Dyrektor PPL Koral: w branży lodów poprzeczka postawiona jest wysoko

Dyrektor PPL Koral: w branży lodów poprzeczka postawiona jest wysoko fot. Shutterstock
0 0

W branży lodów poprzeczka jest obecnie postawiona bardzo wysoko. Konsumenci patrzą coraz bardziej m.in. na jakość produktów, a także coraz bardziej doceniają lody premium - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu PPL Koral, właściciela marki Bracia Koral - Lody Jak Dawniej.

- Aktualnie poprzeczka jest wysoko podniesiona, konsumenci doceniają nie tylko wysoką jakość samego produktu, uważnie zapoznając się z widocznym na etykiecie tekstem, ale także estetykę, funkcjonalność i bezpieczeństwo opakowania - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Piotr Gąsiorowski.

- Po upływie tegorocznego sezonu możemy dojść do wniosku, że Polacy coraz bardziej doceniają lody premium skomponowane z najlepszych i starannie wyselekcjonowanych składników pochodzących od najbardziej kompetentnych dostawców - dodaje.

- Najlepszej jakości kakao, bakalie, owoce, oryginalna belgijska czekolada, prawdziwe masło czy puszysta śmietanka to bezsprzecznie znak rozpoznawczy produktów marki Bracia Koral – Lody Jak Dawniej. Dzięki nim powstają kompozycje smakowe poruszające zmysły i podniebienia Polaków, nawet tych najbardziej wymagających i wybrednych – podkreśla też Piotr Gąsiorowski. 

Mówi też, że od kilku lat obserwuje się także stały, zwiększony popyt na lody w Polsce, ale wciąż nam daleko do największych światowych rynków. Polacy zjadają rocznie niewiele ponad 4 litry lodów, zaś w chłodnej Skandynawii spożywają ich około trzy razy więcej, a Finowie są jednymi z największych w Europie konsumentów lodów.  Najwięcej lodów sprzedaje się w USA oraz Australii.

Polacy konsumują stosunkowo mało lodów, bo tylko ok. 4 litrów na głowę, podczas gdy np. w USA to ponad 20 litrów, a w Szwecji około 12 litrów, więc potencjał do rozwoju tego rynku w Polsce jest duży, a wydatki Polaków na lody rosną z roku na rok.

Według danych Głównego Urzędu Statystycznego produkcja lodów w 2016 roku wyniosła 2,89 miliona hektolitrów i wzrosła o 7,1 proc. wobec 2015 roku. Dla porównania w 2012 roku było to 2,485 miliona hektolitrów.

PPL Koral ma obecnie około 26 proc. udziału w krajowym rynku lodów i jest jednym z największym producentów lodów w Polsce, właścicielem marek Koral i Bracia Koral - Lody Jak Dawniej. Oferta firmy obejmuje przede wszystkim lody impulsowe na patyku, w rożku oraz w kubeczkach, a także szeroki wybór lodów w familijnych opakowaniach.

PPL produkuje łącznie ponad 400 różnych rodzajów lodów, włączając w to lody gałkowe dla sektora gastronomicznego.

PPL Koral powstała w 1979 roku w Limanowej. Jej założycielami są bracia Marian i Józef Koral. Główną siedzibą zarządu PPL Koral jest Nowy Sącz. Ponadto firma posiada dwa  zakłady produkcyjne w Rzeszowie oraz w Limanowej. Sprzedaż lodów Koral prowadzona jest poprzez własną sieć dystrybucji oraz hurtowni w całej Polsce oraz w krajach UE m.in.: w Czechach, Słowacji, na Węgrzech, we Włoszech, w Wielkiej Brytanii, czy  Litwie.

POLECANE

KOMENTARZE: (1)

+ DODAJ KOMENTARZ

Polish First! 30-12-2017, 08:58:

Jeszcze jakby p.Gąsiorowski był uprzejmy napisać, co Koral dodaje do masy lodowej, że przydatność do spożycia osiąga już 2 lata :) Pewnie same zdrowe dodatki. W kółko wypisuje o małym spożyciu lodów w Polsce (może jakaś ustawa zmuszająca Polaków do zjadania 11 litrów lodów per capita rocznie, a jak nie to kary finansowe hahaha). O ile mi wiadomo Koral tylko produkuje lody, co powoduje, iż po sezonie max 4-5 m-cznym się w tej firmie nudzą i zajmują pisaniem artykułów lub udzielaniem wywiadów sponsorowanych na portal. To może po prostu ruszyć głową, chyba, że już im się nie chce?

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.