PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

Dyrektor PPL Koral: w branży lodów poprzeczka postawiona jest wysoko

Dyrektor PPL Koral: w branży lodów poprzeczka postawiona jest wysoko fot. Shutterstock
0 0

W branży lodów poprzeczka jest obecnie postawiona bardzo wysoko. Konsumenci patrzą coraz bardziej m.in. na jakość produktów, a także coraz bardziej doceniają lody premium - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu PPL Koral, właściciela marki Bracia Koral - Lody Jak Dawniej.

- Aktualnie poprzeczka jest wysoko podniesiona, konsumenci doceniają nie tylko wysoką jakość samego produktu, uważnie zapoznając się z widocznym na etykiecie tekstem, ale także estetykę, funkcjonalność i bezpieczeństwo opakowania - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Piotr Gąsiorowski.

- Po upływie tegorocznego sezonu możemy dojść do wniosku, że Polacy coraz bardziej doceniają lody premium skomponowane z najlepszych i starannie wyselekcjonowanych składników pochodzących od najbardziej kompetentnych dostawców - dodaje.

- Najlepszej jakości kakao, bakalie, owoce, oryginalna belgijska czekolada, prawdziwe masło czy puszysta śmietanka to bezsprzecznie znak rozpoznawczy produktów marki Bracia Koral – Lody Jak Dawniej. Dzięki nim powstają kompozycje smakowe poruszające zmysły i podniebienia Polaków, nawet tych najbardziej wymagających i wybrednych – podkreśla też Piotr Gąsiorowski. 

Mówi też, że od kilku lat obserwuje się także stały, zwiększony popyt na lody w Polsce, ale wciąż nam daleko do największych światowych rynków. Polacy zjadają rocznie niewiele ponad 4 litry lodów, zaś w chłodnej Skandynawii spożywają ich około trzy razy więcej, a Finowie są jednymi z największych w Europie konsumentów lodów.  Najwięcej lodów sprzedaje się w USA oraz Australii.

Polacy konsumują stosunkowo mało lodów, bo tylko ok. 4 litrów na głowę, podczas gdy np. w USA to ponad 20 litrów, a w Szwecji około 12 litrów, więc potencjał do rozwoju tego rynku w Polsce jest duży, a wydatki Polaków na lody rosną z roku na rok.

Według danych Głównego Urzędu Statystycznego produkcja lodów w 2016 roku wyniosła 2,89 miliona hektolitrów i wzrosła o 7,1 proc. wobec 2015 roku. Dla porównania w 2012 roku było to 2,485 miliona hektolitrów.

PPL Koral ma obecnie około 26 proc. udziału w krajowym rynku lodów i jest jednym z największym producentów lodów w Polsce, właścicielem marek Koral i Bracia Koral - Lody Jak Dawniej. Oferta firmy obejmuje przede wszystkim lody impulsowe na patyku, w rożku oraz w kubeczkach, a także szeroki wybór lodów w familijnych opakowaniach.

PPL produkuje łącznie ponad 400 różnych rodzajów lodów, włączając w to lody gałkowe dla sektora gastronomicznego.

PPL Koral powstała w 1979 roku w Limanowej. Jej założycielami są bracia Marian i Józef Koral. Główną siedzibą zarządu PPL Koral jest Nowy Sącz. Ponadto firma posiada dwa  zakłady produkcyjne w Rzeszowie oraz w Limanowej. Sprzedaż lodów Koral prowadzona jest poprzez własną sieć dystrybucji oraz hurtowni w całej Polsce oraz w krajach UE m.in.: w Czechach, Słowacji, na Węgrzech, we Włoszech, w Wielkiej Brytanii, czy  Litwie.

POLECANE

KOMENTARZE: (1)

+ DODAJ KOMENTARZ

Polish First! 30-12-2017, 08:58:

Jeszcze jakby p.Gąsiorowski był uprzejmy napisać, co Koral dodaje do masy lodowej, że przydatność do spożycia osiąga już 2 lata :) Pewnie same zdrowe dodatki. W kółko wypisuje o małym spożyciu lodów w Polsce (może jakaś ustawa zmuszająca Polaków do zjadania 11 litrów lodów per capita rocznie, a jak nie to kary finansowe hahaha). O ile mi wiadomo Koral tylko produkuje lody, co powoduje, iż po sezonie max 4-5 m-cznym się w tej firmie nudzą i zajmują pisaniem artykułów lub udzielaniem wywiadów sponsorowanych na portal. To może po prostu ruszyć głową, chyba, że już im się nie chce?