PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Comarch - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu www.nagel-group.com - partner portalu sniezka - partner portalu

PARTNER SERWISU

Dyrektor PPL Koral: zimą producenci lodów upatrują szans na rozwój w rosnącym sektorze HoReCa

Dyrektor PPL Koral: zimą producenci lodów upatrują szans na rozwój w rosnącym sektorze HoReCa fot. Shutterstock
0 0

Polski rynek lodów wiąże się z dużą sezonowością. W okresie zimowym spożycie spada, zwłaszcza w kategorii lodów impulsowych. Mniejsza sezonowość dotyka lodów familijnych i sektor HoReCa. I to właśnie we wzroście liczby restauracji i kafeterii wielu producentów lodów upatruje szans na rozwój – mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Piotr Gąsiorowski, dyrektor marketingu PPL Koral, właściciela marki Bracia Koral - Lody Jak Dawniej.

- Polski rynek lodów wiąże się nadal ze stosunkowo dużą sezonowością. Zdecydowana większość sprzedaży lodów, bo około 80 proc. przypada w sezonie od kwietnia do września. W sezonie wiosenno-letnim produkcja lodów jest zdecydowanie wzmożona, co dyktują wysokie temperatury i co za tym idzie wysoki popyt - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Piotr Gąsiorowski.

- Konsumenci chcą się ochłodzić i uciec przed upałami, sięgają więc po zimne przekąski, które dadzą im ulgę. Im wyższe temperatury panują w letnim sezonie, tym większa jest sprzedaż lodów - dodaje.

- Jednak dla producentów z branży największym marzeniem nie są bardzo upalne dni, kiedy to wiele osób zamiast spędzać czas na dworze, kupuje lody i „chowa” się przed słońcem w chłodnych, zacienionych lub często klimatyzowanych miejscach. Idealna pogoda to przyjemne, słoneczne dni z umiarkowaną letnią temperaturą w granicach 22-23 stopni Celsjusza – zaznacza też dyrektor PPL Koral.

Mówi też, że w okresie zimowym spożycie lodów spada, ale szansą na rozwój dla producentów jest sektor HoReCa.

- Zwłaszcza w kategorii lodów impulsowych, czyli tych, po które chętnie sięgamy w wyniku bardzo spontanicznej decyzji, przy okazji wizyt w sklepie. Mniejszą sezonowość i wahania sprzedaży obserwuje się w przypadku lodów familijnych i sektora HoReCa – mówi Piotr Gąsiorowski.

- Lody marki Bracia Koral można spotkać nie tylko w tradycyjnych punktach sprzedaży, ale coraz to szerzej w restauracjach, cafeteriach oraz hotelach na terenie całej Polski - podkreśla.

- Mimo iż zimne desery na patyku, w rożku czy w kubku są najczęściej kupowane w czasie wiosenno-letnim, podczas chłodnych dni konsumenci coraz częściej skłaniają się sięgnąć po lody dostępne np. w kafeteriach, przechadzając się powiedzmy po galeriach handlowych czy też w czasie drogi do kina - dodaje.

- Zimne przekąski są także dodatkiem do ciepłych deserów np. podawanej na ciepło szarlotki. Ich smak kojarzy się z błogimi chwilami, odpoczynkiem. To właśnie we wzroście liczby restauracji i kafeterii wielu producentów lodów upatruje szansę na rozwój – mówi również Piotr Gąsiorowski.

Mówi też, że Polacy zjadają rocznie niewiele ponad 4 litry lodów, zaś w chłodnej Skandynawii spożywają ich około trzy razy więcej, a Finowie są jednymi z największych w Europie konsumentów lodów.  Najwięcej lodów sprzedaje się w USA oraz Australii.

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!