PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Dystrybucja lodów jest najtrudniejsza w całej kategorii mrożonek

Dystrybucja lodów jest najtrudniejsza w całej kategorii mrożonek Fot. Fotolia
0 0

Jest kilka wyzwań, które sprawiają, że logistyka i dystrybucja deserów lodowych należą do jednych z najtrudniejszych w całej kategorii mrożonek. Po pierwsze sezonowa konsumpcja, a co za tym idzie sprzedaż lodów w Polsce w dużej mierze determinowana jest pogodą – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Marcin Szlęzak dyrektor ds. rozwoju biznesu Frigo Logistics.

Można zaobserwować, że w przypadku ciepłych i słonecznych dni wolumen sprzedaży dynamicznie wzrasta, a w przypadku chłodnych i deszczowych dni znacząco spada. Trudno w tej sytuacji zarządzać zapasami. - Dla firm transportowych i logistycznych stanowi to wyzwanie w postaci ograniczonej możliwości planowania transportowanych wolumenów. Dużym wyzwanie związanym z sezonowością jest optymalne wykorzystanie powierzchni magazynowej. Różnice w poziomie składu towarowego w sezonie i poza nim mogą wynosić nawet 70 proc. - mówi Marcin Szlęzak.

Jego zdaniem, największe problemy związane z transportem lodów są spowodowane sezonowością i związane z tym piki, czyli zwiększenie transportowanych wolumenów lodów w związku z pogodą. - Dla firm logistycznych i transportowych oznacza to w wielu przypadkach zwiększenie floty samochodów. Tak dzieje się w przypadku ciepłego i słonecznego lata, jakie obserwujemy w bieżącym roku i obniżony wolumen w przypadku zimnego i deszczowego lata, jakie obserwowaliśmy w 2017 roku – mówi.

Dodatkowo, wysoka temperatura na zewnątrz pociąga za sobą wyzwania w postaci zachowania ciągłości łańcucha dostaw, ograniczenie ilości punktów dostaw w związku z szybszym ocieplaniem przestrzeni naczepy podczas rozładunków towaru. - Wszystkie powyższe elementy wpływają na podwyższenie kosztów logistycznych. Z drugiej strony konieczne jest zachowanie powyższego scenariusza operacyjnego, bo lody to bardzo wrażliwe produkty i nawet krótkie przerwanie łańcucha powoduje to, że produkt jest niezdatny do spożycia – mówi dyrektor ds. rozwoju biznesu Frigo Logistics.

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.