PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Comarch - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu www.nagel-group.com - partner portalu sniezka - partner portalu

PARTNER SERWISU

Ekspert DNB: producenci słodyczy będą dążyć do nowych smaków, formatów, limitowanych edycji

Ekspert DNB: producenci słodyczy będą dążyć do nowych smaków, formatów, limitowanych edycji Bogna Zasadzka, ekspert ds. sektora spożywczego w DNB Bank Polska fot. DNB
0 0

Producenci słodyczy, by utrzymać się w branży, będą dążyć do zmian dotyczących nowych smaków, nowych formatów, w tym także do produkcji limitowanych edycji, a trendy prozdrowotne mają niemałe znaczenie. Konsumenci zaś są skłonni zapłacić więcej za jakość produktów - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Bogna Zasadzka, ekspert ds. sektora spożywczego w DNB Bank Polska.

Bogna Zasadzka wskazuje, że polski rynek słodyczy znajduje się pod dużą presją konsumentów, a z doświadczeń ostatnich lat wynika, że sukces odnosili producenci, którzy szybko reagowali na zmieniające się potrzeby i preferencje klientów.

 - Aby utrzymać się w branży producenci będą dążyć do zmian dotyczących nowych smaków, nowych formatów, w tym także do produkcji limitowanych edycji. Względy prozdrowotne mają tu niemałe znaczenie, gdyż konsumenci dokonują w sklepach coraz bardziej świadomych wyborów - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Bogna Zasadzka.

- Obecność naturalnych składników, zwłaszcza dla pokolenia Millenialsów jest kluczowa. Jest to także związane z  potencjalnymi problemami zdrowotnymi takimi jak: nietolerancja pokarmowa, alergie, czy walka z otyłością - dodaje.

- Efekty zmian na rynku słodyczy i trendy takie jak m.in. „superfoods”, „free from” to dla konsumenta zdecydowana korzyść, bo nie tylko dostaje to na czym zależało mu najbardziej, czyli ulubiony przysmak, ale także w jakieś części otrzymuje produkt, który ma dobroczynny wpływ na organizm – mówi również ekspert DNB Bank Polska.

I zaznacza, że obecnie konsumenci są skłonni zapłacić więcej za jakość produktów.

- Istotnym trendem na rynku jest też fakt, iż konsumenci są w stanie zapłacić więcej za produktu tradycyjne, tworzone w małej skali, a kojarzone z wysoką jakością procesu produkcji – mówi Bogna Zasadzka.

- Dlatego też tworzenie limitowanych serii produktów, które będą się cechować wyszukanymi smakami będzie dużą przewagą rynkową i z pewnością przyciągnie grono lojalnych konsumentów – dodaje.

Podkreśla też, że Polacy nadal konsumują trzy razy mniej słodyczy - 3 kg rocznie, z czego połowa to wyroby czekoladowe - niż np. przeciętny Niemiec (9-10 kg rocznie), a zatem jest jeszcze przestrzeń do zagospodarowania, z tym jednak założeniem, że nowe produkty będą w zgodzie z coraz wyższymi oczekiwaniami klientów.

Ekspert DNB Bank Polska mówi też, że według szacunków wartość polskiego rynku słodyczy powinna osiągnąć 4,4 mld dolarów w 2018 roku.

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!