PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

PARTNER SERWISU
partner serwisu

Koszt dystrybucji lodów jest inny niż pozostałych mrożonek

Koszt dystrybucji lodów jest inny niż pozostałych mrożonek Fot. Shutterstock
0 0

Koszt dystrybucji lodów jest inny niż dystrybucji innych produktów chłodniczych, w zależności od wolumenów, temperatury na zewnątrz i ilości punktów dostaw realizowanych za pośrednictwem danego samochodu. Firmy transportowe zapewniają flotę na podstawie estymacji otrzymanych od producentów lodów – powiedział serwisowi portalspożywczy.pl Marcin Szlęzak, dyrektor ds. rozwoju biznesu Frigo Logistics.

Zaznacza, że w przypadku obniżenia transportowanych wolumenów przestrzeń ładunkowa pozostaje w jakimś procencie pusta, co wpływa na wyższy koszt przy jednostkowej dostawie. - Koszty podwyższa także temperatura zewnętrzna, która jeśli jest wysoka powoduje konieczność intensywniejszego schładzania przestrzeni ładunkowej. Na koszty wpływa także ograniczenie ilości punktów dostaw, jednak jest to konieczne – mówi Marcin Szlęzak.

Podkreśla, że lody są bardzo wrażliwe na zmianę temperatury. Przerwanie nawet na krótko łańcucha mroźniczego powoduje, że produkt jest niepełnowartościowy lub po prostu niezdatny do spożycia. - W rezultacie wpływa to na negatywny wizerunek producenta i może powodować utratę konsumenta. Każda grupa produktów mrożonych posiada inną specyfikę i inną tolerancję na krótką zmianę temperatury. Najbardziej wrażliwe są lody, ryby, mięso, najmniej pieczywo mrożone – mówi dyrektor ds. rozwoju biznesu Frigo Logistics.

Producenci lodów mają bardzo konkretne oczekiwania w stosunku do firm transportowych. Przede wszystkim jest to zapewnienie nieprzerwanego łańcucha mroźniczego, dostawy na czas i bez pomyłek związanych z brakami lub zamianą asortymentu, a w przypadku np. awarii agregatu lub samochodu szybką jego zamianę. - Ponadto producenci lodów oczekują elastyczności, dostaw na terenie całej Polski nawet od 1 palety, czy nawet kilku kartonów oraz wiarygodnego partnera po drugiej stronie – dodaje Marcin Szlęzak.

 

 

 

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.