PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Crédit Agricole - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

M Food chce konsolidować rynek i być jedną z największych firm pszczelarskich na świecie

M Food chce konsolidować rynek i być jedną z największych firm pszczelarskich na świecie fot. Shutterstock
0 0

M Food chce skonsolidować rozdrobniony rynek pszczelarski w Europie i do roku 2021 chce być jedną z największych spółek na świecie działających na rynku surowca miodowego i produktów apikultury.

Spółka planuje rozwinąć zarówno własną produkcję miodów, jak również sprzedaż do klientów detalicznych przy jednoczesnym rozwoju dotychczasowego core businessu polegającego na pozyskiwaniu i kontraktacji dostaw surowca z rynków międzynarodowych.

- M Food chce do roku 2021 być jedną z największych spółek na świecie działających na rynku surowca miodowego i produktów apikultury, utrzymując jeden z najwyższych w branży zwrotów z kapitału, będąc reprezentantem całego sektora na europejskich giełdach – czytamy w strategii na lata 2017-2021 opublikowanej przez spółkę.

- Celami grupy są: konsolidacja sektora w Europie, rozwinięcie produkcji własnej, rozwinięcie sprzedaży do detalu  oraz w okresie 5 lat podwojenie przychodów i zwiększenie rentowności operacyjnej – czytamy dalej.

Działania podejmowane przez spółkę mają przynieść korzyści akcjonariuszom, którzy wkrótce będą mogli zainwestować w akcje M Food na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

W opublikowanej strategii na lata 2017-2021, spółka przedstawiła plan rozwoju biznesu. Dotychczasowa działalność operacyjna pozostanie głównym segmentem, ale zostanie przeniesiona na wyższy poziom dzięki obecności M Food na nowych rynkach geograficznych, akwizycji firm prowadzących komplementarną działalność i strategicznym aliansom.

Dodatkowo spółka będzie przejmować zakłady produkcyjne, dofinansowywać pasieki produkujące wysokomarżowy miód bio i budować nowe linie produkcyjne po to, by wkrótce stać się również producentem surowca.

Z kolei akwizycja zagranicznej firmy zajmującej się przygotowaniem i dystrybucją miodu oraz produktów pszczelich do sieci detalicznych pozwoli M Food rozwinąć segment sprzedaży detalicznej pod własną marką.

Miód to produkt, który był obecny w gospodarce jeszcze długo przed powstaniem pierwszych systemów ekonomicznych. Zapotrzebowanie na ten surowiec nie podlega zatem sezonowym modom, choć obecne trendy związane ze zdrowym trybem życia, eliminacją cukru z diety (skutkujące nawet wprowadzaniem podatku cukrowego) są dla spółki dodatkowym czynnikiem sprzyjającym rozwojowi działalności.

M Food zamierza w ciągu najbliższych lat zwiększyć o 50 proc. ilość sprzedanego miodu. Sprzedaż wg wagi ma bowiem wzrosnąć z ponad 14 tysięcy ton w tym roku do ponad 21 tysięcy ton w roku 2021.

M Food to polska spółka holdingowa działająca w branży surowców i produktów spożywczych. Zarządza aktywami zlokalizowanymi na czterech kontynentach oraz procesami logistyki i globalnej kontraktacji zakupów i dostaw produktów apikultury - głównie miodu.

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.