PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu www.nagel-group.com - partner portalu

PARTNERZY SERWISU

M Food chce konsolidować rynek i być jedną z największych firm pszczelarskich na świecie

M Food chce konsolidować rynek i być jedną z największych firm pszczelarskich na świecie fot. Shutterstock
0 0

M Food chce skonsolidować rozdrobniony rynek pszczelarski w Europie i do roku 2021 chce być jedną z największych spółek na świecie działających na rynku surowca miodowego i produktów apikultury.

Spółka planuje rozwinąć zarówno własną produkcję miodów, jak również sprzedaż do klientów detalicznych przy jednoczesnym rozwoju dotychczasowego core businessu polegającego na pozyskiwaniu i kontraktacji dostaw surowca z rynków międzynarodowych.

- M Food chce do roku 2021 być jedną z największych spółek na świecie działających na rynku surowca miodowego i produktów apikultury, utrzymując jeden z najwyższych w branży zwrotów z kapitału, będąc reprezentantem całego sektora na europejskich giełdach – czytamy w strategii na lata 2017-2021 opublikowanej przez spółkę.

- Celami grupy są: konsolidacja sektora w Europie, rozwinięcie produkcji własnej, rozwinięcie sprzedaży do detalu  oraz w okresie 5 lat podwojenie przychodów i zwiększenie rentowności operacyjnej – czytamy dalej.

Działania podejmowane przez spółkę mają przynieść korzyści akcjonariuszom, którzy wkrótce będą mogli zainwestować w akcje M Food na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

W opublikowanej strategii na lata 2017-2021, spółka przedstawiła plan rozwoju biznesu. Dotychczasowa działalność operacyjna pozostanie głównym segmentem, ale zostanie przeniesiona na wyższy poziom dzięki obecności M Food na nowych rynkach geograficznych, akwizycji firm prowadzących komplementarną działalność i strategicznym aliansom.

Dodatkowo spółka będzie przejmować zakłady produkcyjne, dofinansowywać pasieki produkujące wysokomarżowy miód bio i budować nowe linie produkcyjne po to, by wkrótce stać się również producentem surowca.

Z kolei akwizycja zagranicznej firmy zajmującej się przygotowaniem i dystrybucją miodu oraz produktów pszczelich do sieci detalicznych pozwoli M Food rozwinąć segment sprzedaży detalicznej pod własną marką.

Miód to produkt, który był obecny w gospodarce jeszcze długo przed powstaniem pierwszych systemów ekonomicznych. Zapotrzebowanie na ten surowiec nie podlega zatem sezonowym modom, choć obecne trendy związane ze zdrowym trybem życia, eliminacją cukru z diety (skutkujące nawet wprowadzaniem podatku cukrowego) są dla spółki dodatkowym czynnikiem sprzyjającym rozwojowi działalności.

M Food zamierza w ciągu najbliższych lat zwiększyć o 50 proc. ilość sprzedanego miodu. Sprzedaż wg wagi ma bowiem wzrosnąć z ponad 14 tysięcy ton w tym roku do ponad 21 tysięcy ton w roku 2021.

M Food to polska spółka holdingowa działająca w branży surowców i produktów spożywczych. Zarządza aktywami zlokalizowanymi na czterech kontynentach oraz procesami logistyki i globalnej kontraktacji zakupów i dostaw produktów apikultury - głównie miodu.

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!