PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Comarch - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu www.nagel-group.com - partner portalu sniezka - partner portalu

PARTNER SERWISU

Mondelez na FRSiH: Małe, lokalne marki są ważne dla dużych koncernów

Mondelez na FRSiH: Małe, lokalne marki są ważne dla dużych koncernów Krzysztof Skierkowski, członek zarządu Mondelez International, podczas X FRSiH; fot. PTWP
0 0

– Można, będąc dużym koncernem, dbać o małe lokalne marki i na tych markach budować wielkość firmy. W każdym kraju, w którym działamy, mamy takie przykłady – mówił Krzysztof Skierkowski, członek zarządu Mondelez International, podczas X FRSiH.

Krzysztof Skierkowski podkreślił, że koncern Mondelez zaczynał od małych marek. – Mamy marki, które przetrwały ponad 100 lat.Udało się to dzięki  zachowaniu jakości i bezpieczeństwu – stwierdził.

Jako przykład marki, która skorzystała pod skrzydłami koncernu, członek zarządu Mondelez podał Price Polo.

– Price Polo zostało zakupione przez Mondelez w 1993 r. Wszyscy prognozowali, że zakład w Cieszynie zostanie zamknięty i nic się z tą marką dalej nie będzie działo. W 1993 r. produkcja wynosiła 3 tysiące ton. Dziś wynosi 16 tysięcy ton. Zakład znajduje się w samym centrum Cieszyna i nie możemy go rozbudować, ale w tych samych murach produkcja została zwiększona 5-krotnie – zaznaczył.

Dodał, że firma zawdzięcza to automatycznym liniom produkcyjnych i ujednoliceniu pewnych systemów produkcyjnych.

– Można, będąc dużym koncernem, dbać o małe lokalne marki i na tych markach budować wielkość firmy. W każdym kraju, w którym działamy, mamy takie przykłady – mówił prelegent FRSiH.

Jego zdaniem, aby utrzymać jakość nie potrzeba restrykcyjnej legislacji. Potrzebna jest natomiast kultura produkcji i kultury pracy codziennej. Jest to niezwykle ważne także podczas zwiększenia skali.

Członek zarządu Mondelez wypowiedział się także w kwestii podwójnych  standardów. – Inne są oczekiwania wobec czekolady w Afryce, a inne w małym butiku w Brukseli, gdzie zakładów specjalizujących się w pralinkach jest dużo. Czego innego oczekuje klient w butiku, a czego innego klient, który zechce skosztować czekolady w Afryce i nie chce, by rozpuściła mu się ona w ręku. Nie można rozmawiać na temat podwójnych standardów, nie uwzględniając, czego oczekuje konsument w danym kraju. Produkt musi spełniać oczekiwania – zaakcentował.

Krzysztof Skierkowski, członek zarządu Mondelez International RD&Q Sp. z o.o, był jednym z prelegentów debaty "Naturalność, jakość, bezpieczeństwo – trzy filary produkcji i promocji polskiej żywności", która odbyła się 6 listopada 2017 r. w ramach X Forum Rynku Spożywczego i Handlu.

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!