PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

PARTNER SERWISU
partner serwisu

Mondelez rozważa inwestycje w Europie Środkowo-Wschodniej

Mondelez rozważa inwestycje w Europie Środkowo-Wschodniej fot. Shutterstock
0 0

Mondelez International planuje zainwestować w Europie Środkowej-Wschodniej. Koncern chciałby pozyskać np. lokalne marki w kategoriach, które charakteryzuje wysoki wzrost, ponieważ te regiony Europy wykazują silny potencjał wzrostowy, szczególnie w obszarze przekąsek.

Podczas ostatniej konferencji prezes Mondelez Europe Hubert Weber powiedział, że Europa odpowiada za około 40 proc. całkowitych przychodów ze sprzedaży Mondelez, a rynki Europy Środkowej i Wschodniej odnotowują wysoki jednocyfrowy wzrost sprzedaży w ujęciu rok do roku.

Weber nie sprecyzował w jakie nowe kategorie żywności może wejść Mondelez Europe, ale powiedział: "Szukamy mocnych wzrostów w zbliżonych kategoriach, w których albo nie jesteśmy obecni, albo jesteśmy obecni w ograniczonym zakresie. Bylibyśmy zainteresowani kupnem różnych możliwości, w tym być może niektórych marek" .

Weber zauważył, że powodem, dla którego Mondelez zdecydował się zainwestować w tym regionie jest ożywienie gospodarcze. "Gospodarka w Europie umocniła się w ostatnich latach, a konsumenci sięgają po przekąski między posiłkami. Dlatego ogólny wzrost segmentu przekąsek przyspieszył zarówno po stronie wolumenu, jak i wartości" - powiedział.

"Szczególnie w Rosji gospodarka wróciła do poziomu, na jakim była przed kryzysem [finansowym] z powodu międzynarodowych sankcji gospodarczych (...) Europa Środkowa, która obejmuje Niemcy, Polskę i Czechy, również pokazuje ładną trajektorię wzrostu" - dodał Weber.

I wskazał, że w nadchodzących latach Europa będzie miała najbogatszych emerytów na świecie, co dobrze wróży kategorii przekąsek, takich jak np. czekolada.

 

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.