PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

PARTNER SERWISU

Niemiecka fabryka marcepanu z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi

Niemiecka fabryka marcepanu z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi fot. materiały prasowe
0 0

Niederegger, producent marcepanu z przeszło 200-letnimi tradycjami i jedna z ważnych niemieckich marek eksportowych, przez lata zwiększała powierzchnię produkcyjną. Ostatnią rozbudowę stanowiło wzniesienie hali o powierzchni 3 tys. mkw. i wprowadzenie do zakładu inteligentnych systemów sterowania oświetleniem.

W ciągu dwóch stuleci przedsiębiorstwo Niederegger wyewoluowało z małej kawiarenki w potentata dostarczającego swoje produkty do kilkudziesięciu krajów. Z klasycznymi recepturami idzie dziś w parze najnowocześniejsza technologia.

Wystarczyło 50 lat, by założona przez Johanna Georga Niedereggera w 1806 roku firma stała się dostawcą carskiego dworu. Wkrótce potem (1864 r.) przedsiębiorstwo wprowadziło produkcję maszynową i otrzymało za swój marcepan nagrodę na Wystawie Światowej w Wiedniu (1873 r.). W 1908 r. w Niederegger zasmakował także Cesarz Niemiecki.

W 1930 roku wzniesiono zupełnie nową, bardziej zmechanizowaną fabrykę, by w 1958 dobudować do niej 3-piętrowy gmach. Już w 4 lata później konieczne było kolejne zwiększenie powierzchni produkcyjnej. Powstała hala, której możliwości rozwijano przez kolejne dekady. By nadążyć za popytem, przez lata zwiększano powierzchnię produkcyjną. Ostatnia rozbudowa, mająca miejsce już w XXI wieku, wprowadziła do zakładu inteligentne systemy sterowania oświetleniem. Rozbudowę stanowiło wzniesienie hali o powierzchni 3 tys. mkw. z nowoczesnymi, inteligentnymi rozwiązaniami oświetleniowymi, zgodnymi z wymaganiami HACCP.

– Dzięki systemowi byliśmy w stanie dostosowywać scenariusze świetlne do konkretnych zadań (…) Ta elastyczność ma znaczenie także w kontekście potencjalnego rozwoju w najbliższej przyszłości. Inteligentna instalacja pozwala na elastyczną reakcję na zmianę  warunków produkcji – mówi Stefan Lüth, szef utrzymania ruchu w Niederegger.

Ze względu na konieczność zapewnienia w zakładach produkcyjnych przemysłu spożywczego wyposażenia gwarantującego, że surowce i wyroby gotowe nie zostaną niczym zanieczyszczone, w fabryce Niederegger używano dotychczas opraw z pokrytymi plastikiem świetlówkami T8. Dodatkowe osłony zabezpieczały przed ewentualnymi odpryskami, utrudniały jednak czyszczenie lamp.

– Oprawy oświetleniowe dla przemysłu spożywczego muszą być wykonane z odpornych na uderzenia i pęknięcia komponentów, co wyklucza zastosowanie rozwiązań, w korpusach których występują szklane elementy. Ze względów higienicznych, powierzchnie muszą być gładkie i łatwe do czyszczenia, co z kolei wymusza skuteczne osłonięcie źródeł światła przed wodą rozpryskową. W związku z tym, w nowej hali Niederegger zastosowano oprawy LED z kloszami wykonanymi z poliwęglanu, o szczelności na poziomie IP66, bardzo szerokim rozsyle światła i wysokiej efektywności energetycznej – mówi Maciej Gronert, projektant oświetlenia TRILUX Polska.

Niederegger to jedna z najbardziej rozpoznawalnych niemieckich marek cukierniczych, słynąca ze stosowania do wyrobu swojego bestsellera wyłącznie 100-procentowej pasty migdałowej. W wysokim sezonie - przed świętami Bożego Narodzenia – dzienna produkcja sięga nawet 30 000 kg. Asortyment firmy obejmuje prócz marcepanu także nugat i trufle. Są one eksportowane do ponad 40 państw, na czele z Wielką Brytanią, krajami Skandynawii, Rosją, USA i Kanadą. 

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!