PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

PARTNER SERWISU
partner serwisu

Perfetti Van Melle: w social mediach trzeba wzbudzić w internaucie pozytywne emocje wobec produktu

Perfetti Van Melle: w social mediach trzeba wzbudzić w internaucie pozytywne emocje wobec produktu fot. materiały prasowe Perfetti Van Melle
0 0

Marki rozumieją jak ważnym kanałem sprzedażowym są social media i coraz chętniej w niego inwestują. Wartość rynku reklamy w tych kanałach wynosi już ponad 600 mln zł. Bardzo ważne jest regularne prowadzenie komunikacji, która musi się wyróżniać i przyciągać odbiorców. To oni mają bowiem wpływ na swoich bliskich w kwestii sympatii do marek – ocenia Perfetti Van Melle.

Użytkownicy klikając „Lubię to” sugerują się w dużej mierze liczbą znajomych obserwujących dany fanpage, bądź ciekawymi treściami, które są tam publikowane i które mogą polecić dalej.  65 proc. użytkowników sprawdza produkt w portalach społecznościowych zanim zdecyduje się na jego zakup. 38 proc. użytkowników korzysta z przycisku „Kup teraz”, a 61 proc. ocenia, że to przydatna funkcja.

– Wiemy, jak ważny jest kontakt z naszymi konsumentami, dlatego kładziemy tak duży nacisk na ten aspekt. Szczególnie, że w naszej grupie docelowej dominują ludzie młodzi, dla których social media to codzienność i rzeczywistość, w której funkcjonują niemal bez przerwy – mówi Michał Bonecki, Consumer Marketing Manager Perfetti Van Melle Polska.

– Staramy się różnicować kanały wszystkich naszych marek, przygotowywać grafiki i komunikaty, które angażują odbiorców, nie tylko budują w nich świadomość naszych produktów, ale także budują z nimi więź. Wystarczy przejrzeć profile należące do naszej grupy, aby zauważyć, iż największym sukcesem jest wzbudzenie w internaucie pozytywnych emocji wobec danego produktu. Wtedy szansa, że podczas wizyty w sklepie zdecyduje się włożyć go do koszyka, nawet jeśli tego wcześniej nie planował, jest zdecydowanie większa - dodaje.

Do tego, że obecność w social mediach jest jedną z podstaw współczesnego marketingu, nie trzeba nikogo dziś przekonywać. Najlepiej świadczą o tym liczby. Badania firmy Buffer i Social Media Week „The State of Social 2018” pokazują, że ponad 96 proc. podmiotów komercyjnych używa Facebooka jako narzędzia sprzedażowego.

Portale społecznościowe to bowiem ogromna siła i niesamowicie skuteczny sposób na poinformowanie potencjalnych klientów o produkcie, czy usłudze. Eric Qualman, autor wielu publikacji o mediach cyfrowych, podał dane dotyczące tego, ile lat trwało w przypadku poszczególnych kanałów dotarcie do 50 milionów odbiorców. W przypadku radia było to 38 lat, telewizji – 13, Internetu – 4, a iPoda – 3 lata. Natomiast Facebook miał w czasie krótszym niż rok zarejestrowanych 200 milionów użytkowników. Nic dziwnego, że marketing w mediach społecznościowych uważa się najbardziej wpływowy od momentu pojawienia się telewizji.

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.