PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

PARTNER SERWISU

Producenci czekolady: Ranking największych reklamodawców

Producenci czekolady: Ranking największych reklamodawców fot. shutterstock
0 0

W 2017 roku nakłady reklamowe producentów czekolady były porównywalne do inwestycji poniesionych rok wcześniej. Najwięcej wydała firma Ferrero Polska, Storck miał najwyższą dynamikę wzrostu wydatków, a Mondelez Polska i Wawel zmniejszyły budżety na reklamy - czytamy w serwisie wirtualnemedia.pl

Producenci czekolad i innych wyrobów czekoladowych wydali w 2017 roku na reklamy w tradycyjnych mediach (bez internetu) 382,8 mln zł – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (bez rabatów, Kantar Media). Było to o 0,8 proc. więcej niż w 2016 roku.

Największym reklamodawcą w tej kategorii była, podobnie jak rok wcześniej, firma Ferrero Polska, właściciel m.in. marki Kinder. Na wsparcie swoich marek w mediach wydała 123,5 mln zł, czyli 4,2 proc. więcej niż rok wcześniej. Drugą lokatę pod względem nakładów reklamowych zajęła firma Lotte Wedel z wydatkami w wysokości 92,2 mln zł, o 7,8 proc. wyższymi w porównaniu z 2016 rokiem. Na trzecim miejscu znalazła się firma Storck (właściciel m.in. marki Merci). Jej wydatki wzrosły w skali roku o 11,9 proc. - z 52,6 do 58,9 mln zł.

Kolejne miejsca w czołówce największych pod względem wydatków reklamowych producentów czekolady zajęły firmy Mondelez Polska (właściciel marki Milka) i Wawel.

Całość na: wirtualnemedia.pl

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!