PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

3 trendy marketingowe na 2018 r. w sektorze żywności

3 trendy marketingowe na 2018 r. w sektorze żywności Michał Maciejewski, strategy director w agencji Pitted Cherries/ fot. materiały prasowe
0 0

- Przykra prawda o marketingu firm z rynku żywności jest taka, że większość z nich nie wykorzystuje potencjału jaki on ze sobą niesie. Coraz częściej słyszy się o tym, że marketing nie jest priorytetem i o cięciu budżetów reklamowych - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Michał Maciejewski, strategy director w agencji Pitted Cherries.

W 2017 roku sektor żywności zanotował spadek inwestycji reklamowych o 6,3 proc. - Firmy postępują zachowawczo i asekuracyjnie. Przekłada się to niestety na zastój w budowie silnych, polskich marek. Bez odważnego i konsekwentnie prowadzonego marketingu budowa liczącego się brandu jest bardzo utrudniona - wskazuje Michał Maciejewski.

Jednak czy mimo tej ponurej konkluzji, można wskazać 3 najważniejsze trendy marketingowe, które będą dominowały w 2018 roku? - Spróbujmy! - odważnie próbuje Michał Maciejewski.

Trend 1 – zwiększenie budżetów na Facebooku

W dzisiejszych czasach obecność marki na Facebooku to obowiązek – do tego nie trzeba już nikogo przekonywać.

- Niestety profile społecznościowe firm z branży spożywczej często przypominają ulotkę reklamową. Brakuje mocnego contentu i szczerej, niewymuszonej interakcji z konsumentami. Dominuje myślenie że na Facebooku wystarczy po prostu być i jakoś to będzie. Aby wykorzystać możliwości Facebooka, potrzebne jest strategiczne myślenie o naszym fanpage. Podstawą są atrakcyjne, angażujące treści i poważne podejście do dialogu z konsumentami - dodaje Maciejewski.

Firmy chcące w znaczący sposób zaznaczyć swoją obecność na Facebooku, muszą też przygotować się na zwiększenie wydatków marketingowych.

- Często klienci pytają nas – dlaczego bez wydawania dodatkowych pieniędzy na reklamę, nasze posty docierają do tak małej liczby naszych fanów? Odpowiedź na to pytanie jest banalnie prosta. Ponieważ Facebook prowadzi politykę związaną z konsekwentnym ograniczaniem zasięgów, co przekłada się na to, że treści, które publikujemy, docierają do niewielkiej części naszych fanów. Antidotum na to jest oczywiście promocja postów. Czasy, kiedy każda informacja dodana na fanpage docierała do wszystkich jego fanów zupełnie za darmo, bezpowrotnie minęły. Z badań Sotrender wynika, że największe fan strony docierają zaledwie do niewielkiego procenta swoich fanów - dodaje Michał Maciejewski.

Najnowsze wypowiedzi Marka Zuckerberga nie pozostawiają złudzeń – w 2018 roku Facebook będzie coraz bardziej ciął organiczne zasięgi. Dzieje się tak dlatego, że Facebook chce zarabiać. To naturalne i zrozumiałe, dlatego też warto się z tym pogodzić i na 2018 rok zaplanować zwiększenie wydatków na marketing w mediach społecznościowych.

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE: (1)

+ DODAJ KOMENTARZ

adam 08-02-2018, 19:23:

To mój ulubiony ekspert.