PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Comarch - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu www.nagel-group.com - partner portalu sniezka - partner portalu

PARTNER SERWISU

Bloger kulinarny to dziś prawdziwy lider opinii

Bloger kulinarny to dziś prawdziwy lider opinii Michał Maciejewski, Strategy Director w agencji Pitted Cherries/ fot. materiały prasowe
0 0

Jedzenie to jedna z podstawowych potrzeb człowieka, a gotowanie ma na celu zaspokajanie tej konieczności. - Jednak dzisiaj przygotowywanie posiłków to już nie tylko antidotum na głód. Dla wielu gotowanie stało się sposobem na samorealizację, zarabianie pieniędzy i metodą wyrażania siebie. Mowa oczywiście o blogerach kulinarnych. Ich internetowe dzienniki stały się idealnym narzędziem marketingu mediów społecznościowych - zapewnia Michał Maciejewski, strategy director w agencji Pitted Cherries, w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl.

Spośród wszystkich grup tematycznych to właśnie blogi kulinarne cieszą się największą popularnością. Według badań każdego miesiąca aż 9 milionów osób poszukuje przepisów w internecie i ponad 2 mln ludzi regularnie odwiedza blogi o tematyce kulinarnej.

- Wirtualne książki kucharskie dostarczają prostych i przejrzystych wskazówek pozwalających przygotować nawet najbardziej finezyjne potrawy. Jeśli oprócz zdjęć przepis na blogu wzbogacony jest dodatkowo filmem instruktażowym gotowanie staje się dla czytelnika jeszcze łatwiejsze - dodaje Michał Maciejewski.

Ciekawostką jest to, że tylko 5 proc. blogerów kulinarnych posiada wykształcenie związane z gotowaniem lub żywieniem, a mimo to zarówno dzienników kulinarnych jak i ich odbiorców stale przybywa. Panująca moda na zdrowy styl odżywiania, unikanie glutenu, ograniczenie cukru w diecie, wegetarianizm powoduje, że zainteresowanie gotowaniem staje się masowym hobby.

- Nawet kilkaset tysięcy unikalnych użytkowników – takimi zasięgami mogą pochwalić się czołowi blogerzy kulinarni w Polsce, a kilka pozytywnych słów o produkcie spożywczym bądź sprzęcie kuchennym często wystarcza, aby kampania marketingowa z ich udziałem odniosła spektakularny sukces - dodaje Michał Maciejewski.

Dlaczego coraz częściej zamiast tej tradycyjnej, wybieramy internetową książkę kucharską?

Zaufanie konsumentów do tradycyjnych mediów maleje. Zjawisko push marketingu, czyli ,,popychanie’’ produktów wprost w nasze ręce zaczęło nas irytować. Agresywne reklamy są wszędzie. Ogromne bilbordy na budynkach, sponsorowane audycje radiowe, programy telewizyjne z nachalnym lokowaniem produktów. Reklamy w prasie, plakaty, banery, ulotki – jesteśmy tym przesiąknięci. Teraz to my chcemy mieć wpływ na nasze decyzje zakupowe. Sami chcemy wyszukiwać interesujące nas treści (tzw. pull marketing). Tak właśnie jest w przypadku jakiegoś produktu żywnościowego, czy przepisu kulinarnego. Aby znaleźć ciekawą propozycję na danie - zamiast tradycyjnych książek kucharskich coraz chętniej korzystamy z wyszukiwarek internetowych - wylicza ekspert Pitted Cherries.

Oczywiście na pierwszych stronach z wynikami ukazują się kulinarne blogi. Najczęściej korzystamy z nich okazjonalnie, np. w święta lub gdy chcemy zaskoczyć znajomych finezyjną potrawą. Poszukujemy w nich nowych, ciekawych, ale także tych sprawdzonych przepisów. Czerpiemy z blogów inspirację, zaglądamy na nie dla przyjemności i rozrywki.

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!