PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu

Comarch: Oprogramowanie w branży FMCG to nie tylko standard, a wręcz konieczność

Comarch: Oprogramowanie w branży FMCG to nie tylko standard, a wręcz konieczność Justyna Włodarczyk, Product Manager, Comarch
0 0

- Już od dłuższego czasu oprogramowanie w branży FMCG to nie tylko standard, a wręcz konieczność. Aby uzyskać przewagę konkurencyjną, firmy muszą już nie tylko mieć dostęp do szerokiego zakresu danych, ale móc je odpowiednio analizować. Jednak nie chodzi tu o analizę post factum, a o przewidywanie działań na przyszłość - mówi Justyna Włodarczyk, Product Manager, Comarch.

Jak dodaje Justyna Włodarczyk, kolejnym trendem jest wykorzystanie nowoczesnych technologii, takich jak rozpoznawanie obrazu w działaniach merchandisingowych, czy wykorzystywanie beaconów dla lepszej komunikacji z konsumentami.

Zdaniem ekspertki firmy Comarch, w ostatnich latach znacząco zmienił się charakter pracy przedstawicieli handlowych. Było to spowodowane ekspansją sieci hiper i supermarketów. Ponadto, mniejsze sklepy osiedlowe i rodzinne biznesy, aby przetrwać w tak dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości, często zmuszone były przyłączyć się do lokalnych sieci.

- Wydawać by się mogło, że wraz z tak postępującą zmianą struktury rynku, pracy dla przedstawicieli handlowych będzie coraz mniej, a co za tym idzie, systemy klasy SFA będą mniej potrzebne. Jednak pracy dla przedstawicieli nie tylko nie ubyło, ale jest jej coraz więcej. Wizyta przedstawiciela w punkcie handlowym nie polega już jedynie na złożeniu zamówienia. Stał się on obecnie swego rodzaju opiekunem klienta.  Doradza jak powinna wyglądać ekspozycja by zwiększyć prawdopodobieństwo, że klient wybierze właśnie ten a nie inny produkt. Uzgadnia i przeprowadza różnego rodzaju akcje promocyjne a w końcu egzekwuje wszelkie ustalenia, do których zobowiązał się klient wobec danego producenta - komentuje Justyna Włodarczyk.

Jak podkreśla, narzędzia typu Mobile Sales Force dla branży spożywczej i handlowej to już dawno nie tylko „zamawiaczka” posiadająca aktualne dane na temat cen i stanów magazynowych u różnych dystrybutorów. Jest to rozbudowane narzędzie służące do raportowania danych z rynku, śledzeniu poczynań konkurencji, prezentacji ofert oraz rejestracji wszelkich działań merchandisingowych.

- Obecnie systemy SFA to przede wszystkim narzędzia dające szybki i bieżący dostęp do informacji z rynku, pozwalający na  podejmowanie decyzji na podstawie aktualnych i przejrzystych danych. To także analiza skuteczności centralnych i lokalnych akcji marketingowych i możliwość ustalenia realnego potencjału kontrahenta oraz mierzenia efektywności współpracy (P&L). W końcu, to poprawa dostępności produktów poprzez targetowanie na budowanie poziomu dystrybucji numerycznej oraz optymalizacja zapasów (target sell-out, target sell-in) i produkcji własnej - tłumaczy Product Manager, Comarch.

- Obecnie, istotne jest również kompleksowe podejście i jeden spójny system informatyczny, który pozwala obsłużyć dowolny kanał sprzedaży. Doskonałym przykładem jest Comarch SFA Omnichannel, który dzięki gotowej integracji różnych kanałów sprzedaży (kanał tradycyjny, nowoczesny, HoReCa, eCommerce, CallCenter), zapewnia holistyczne podejście do procesu sprzedażowego - dodaje.

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.