PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
partner portalu partner portalu partner portalu

EEC: Nie ma kategorii, w której marka nie działa!

EEC: Nie ma kategorii, w której marka nie działa! Jacek Sadowski, prezes, Demo Effective Launching/ fot. PTWP
0 0

- Polskie marki spożywcze mają szansę być konkurencyjne i silne. Dzisiaj polskie firmy są w o tyle dobrej sytuacji, że stery za nimi zaczynają przejmować przedstawiciele nowego pokolenia, którzy myślą w inaczej niż poprzednicy. Oni wiedzą, że należy używać narzędzia jakim jest marketing do budowania swojego brandu - mówił podczas debaty "Strategie kreowania silnych marek spożywczych – pełna relacja" w ramach EEC 2018 Jacek Sadowski, prezes, Demo Effective Launching.

Podczas debaty zatytułowanej „Strategie kreowania silnych marek spożywczych” w ramach EEC 2018 przyjrzeliśmy się polskiemu przemysłowi spożywczemu pod kątem kreowania marek, brandów.

Jacek Sadowski, prezes, Demo Effective Launching, przyznał podczas debaty, że ma takie marzenie:

- Chciałbym, żeby polskie firmy miały marketing na poziomie firm światowych np. niemieckich, które doskonale dbają o swoje marki. Co to znaczy dbać o markę? To znalezienie swojej przewagi i powiedzenie o tym swojemu klientowi. Trzeba się jednak zastanowić czym jest nasza przewaga – czy jest ona racjonalna czy tkwi w dystrybucji czy może w opakowaniu lub emocjach. Polskie firmy spożywcze są w stanie godnie walczyć i wygrywać z globalnymi, muszą mieć jednak silną markę - dodał Jacek Sadowski.

Po co wprowadzać marki? - Marka jest po to, żeby pomagać konsumentowi w podjęciu decyzji. Dzisiaj wszyscy mają mało czasu na podejmowanie decyzji, a bez marki, bez tego skrótu myślowego i zaszczepienia w głowie konsumentów konkretnych walorów danego produktu, będzie nam ciężko utrzymać się na rynku - dodał ekspert.

Jego zdaniem markę można używać tylko tam, gdzie się podejmuje decyzję, więc wszędzie. - Pracując z producentami mleka wielokrotnie słyszałem po co mleku marka, przecież to taki normalny zwykły produkt. Z kolei kiedyś producent mięsa w rozmowie ze mną powiedział, że marketing wszędzie działa ale w mięsie nie działa, bo oni robili kampanie i to nic nie dało. Efekt był taki, że cała branża doszła do tego samego wniosku i cała branża była po kilku latach na rentowności – 1, bo wszyscy powtarzali w kółko, że marketing w tym sektorze nie działa - dodał.

I podkreślił, że nie ma kategorii, w której branding nie działa a najfajniejsze są kategorie, w których jeszcze marek nie ma. - Nie bójcie się Państwo żadnych z kategorii, a te w których jest cicho, są idealne, żeby tam wejść i zarobić pieniądze - apelował Jacek Sadowski podczas debaty. 

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.