PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Crédit Agricole - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

Ekspert: Marka powinna umiejętnie moderować zgromadzoną wokół niej społeczność

Ekspert: Marka powinna umiejętnie moderować zgromadzoną wokół niej społeczność Fot. shutterstock
0 0

Aby społeczność zgromadzona wokół marki „żyła”, czyli była trwała i przynosiła marce korzyści, marka powinna ją umiejętnie moderować, wpasowując się w gusta swojej grupy docelowej, dbając przy tym o zachowanie wizerunku i manifestując wyraźnie swoją tożsamość – podkreśla Marta Marczak, dyrektor w zespole ds. strategii marki w PwC.

– Ważne jest monitorowanie społeczności, zwłaszcza wypowiedzi na temat marki, aby szybko reagować na panujące nastroje i rozumieć, z kim rozmawiamy. Na polskim rynku sztukę moderowania społeczności do perfekcji opanowały polskie trenerki fitnessu: Ewa Chodakowska i w szczególności Anna Lewandowska – podkreśla Marta Marczak, dyrektor w zespole ds. strategii marki w PwC.

– Marka tej ostatniej, Foods by Anne, plasuje się na pierwszym miejscu instagramowych profili w kategorii żywność – deklasuje konkurencję zarówno liczbą fanów, jak i stopniem ich aktywizacji – dodaje.

Tłumaczy, że sukces Foods by Ann to efekt promowania marki przez blogerów i influencerów (w tym samą właścicielkę), za czym stała przemyślana strategia aktywności w mediach społecznościowych.

– Z kolei za autentyczność należy docenić profil Ministerstwa Dobrego Mydła – marki naturalnych, ręcznie robionych kosmetyków, którą założyły dwie siostry. Język komunikacji marki jest bliski i bezpretensjonalny, zamieszczane treści odnoszą się do wydarzeń dnia codziennego, mówią o sukcesach i niepowodzeniach, co tym dobitniej podkreśla tożsamość firmy – wyjaśnia Marta Marczak.

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.