PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

Ekspert THIS: Ważna rola audytu wzorniczego w zarządzaniu marką produktu

Ekspert THIS: Ważna rola audytu wzorniczego w zarządzaniu marką produktu Jarosław Grzesica, CEO w studiu designu THIS
0 0

- Większość firm działających w biznesie poprzez rozwój organiczny, zwłaszcza na rynku konsumenckim, dochodzi do momentu, kiedy dalsza ekspansja rynkowa jest bardzo trudna. Jednym z kluczowych powodów zmniejszenia efektywnego oddziaływania produktu na klientów jest fakt, że portfolio produktowe wymaga gruntownego przeglądu, repozycjonowania i re-stylizacji - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Jarosław Grzesica, CEO w studiu designu THIS.

Zdaniem Jarosława Grzesicy na potrzebę zmian w portfolio produktów często wpływają błędy w zarządzaniu markami produktów oraz wynikającego z niego wzornictwa. - Zdarza się, że projekty produktów nie są opracowywane pod kątem konkretnych konsumentów i przeznaczonej dla nich strategii, lecz są wynikiem wymagań funkcjonalnych i certyfikacyjnych. Produkty, które osiągnęły pewien poziom zaufania klientów, sprzedają się do momentu, w którym w ich miejsce nie pojawi się produkt zbliżony, ale lepiej komunikujący swoją jakość, wartości producenta i wreszcie bardziej atrakcyjny pod kątem estetyki. Aby dojść do faktycznych problemów i dać odpowiedzi na pytania, jak zdynamizować produkt oraz jaką rolę w tym procesie powinna odegrać marka producenta, należy przeprowadzić audyt wzorniczy. Audyt odpowiada na zasadnicze pytania w obszarze komunikacji wizualnej marki i produktu, a często także ujawnia szereg problemów wcześniej niedostrzeganych przez właścicieli biznesu - wylicza ekspert THIS.

Jego zdaniem aby przeprowadzić skutecznie audyt wzorniczy w przedsiębiorstwie operującym na rynku i dysponującym określonym portfolio produktów, konieczny jest kompetentny zespół o określonych umiejętnościach i doświadczeniu. - W takim projekcie powinien brać udział zespół składający się z managera projektu, stratega o kompetencjach analitycznych oraz związanych z zarządzaniem marką, zespołu projektowego dostosowanego do konkretnej kategorii branżowej i potrzeb, eksperta od spraw sprzedaży i dystrybucji. Audyt jest punktem wyjścia do wdrożenia w życie projektów. W przypadku „martwego punktu” wśród producentów na rynku FMCG, warto skorzystać ze wsparcia wyspecjalizowanych partnerów zewnętrznych, którzy mają nie tylko możliwość przeprowadzenia audytu i zaprojektowania nowego pomysłu, ale także możliwość wdrożenia i komercjalizacji na rynku - dodaje Jarosław Grzesica.

NASTĘPNA STRONA

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!