PARTNER PORTALU
PARTNERZY PORTALU
Bakalland - partner portalu Crédit Agricole - partner portalu

European Start-Up Days: W wykorzystaniu technologii VR i AR w biznesie człowiek jest najważniejszy

European Start-Up Days: W wykorzystaniu technologii VR i AR w biznesie człowiek jest najważniejszy fot. PTWP
0 0

- Technologie VR (virtual reality – wirtualna rzeczywistość) oraz AR (augmented reality – rozszerzona rzeczywistość) coraz mocniej odnajdują się w biznesie – o tym w jakich gałęziach przemysłu są popularne i do których dziedzin wkrótce przenikną – rozmawiali paneliści debaty zatytułowanej „VR/AR – świat w nowych realiach”, która odbyła się w ramach European Start up Days 2018, imprezy towarzyszącej X edycji Europejskiego Kongresu Ekonomicznego w Katowicach.

Wirtualna oraz rozszerzona rzeczywistość tworzą wspólnie rynek, który zdaniem analityków Digi-Capital, do końca dekady osiągnie wartość 120 mld dolarów.

O tym w jakich gałęziach biznesu wykorzystanie technologii VR i AR jest popularne i do których dziedzin wkrótce przenikną – debatowano na panelu zatytułowanym „VR/AR – świat w nowych realiach”, który odbył się w ramach European Start up Days 2018, imprezy towarzyszącej X edycji Europejskiego Kongresu Ekonomicznego w Katowicach.

Anna Tryfon- Bojarska, Head of Innovation & Technology, Skanska, mówiła podczas debaty o tym jak wykorzystać nowe technologie, żeby ustrzec się zaskakujących zdarzeń podczas realizacji budowlanych.

- My wykorzystaliśmy np. sprzęty geofizyczne do wykonania analiz, dane zdigitalizowaliśmy, zaprezentowaliśmy je inżynierom, dzięki czemu w szybki i sprawny sposób wykonali oni estymacje finansowe. Wskazaliśmy pola, które muszą dodatkowo zweryfikować przed realizacją. Wizualizacje pomogły uniknąć przykrych niespodzianek - dodała.

Jej zdaniem wizualizacje VR i AR dają możliwość przygotowania symulacji kolejnych etapów budów, co jest niezwykle pomocne w tej dziedzinie.

Z kolei Dobromir Ciaś, Managing Director, Edge NPD, autor nowoczesnego podejścia do pomiarów i analizy przestrzeni handlowej zapewniał podczas debaty, że VR i AR to nie tylko pre-testowanie, ale to również analityka sklepowa i szkolenia. - Finalnie stworzyliśmy produkt, dzięki któremu sklepy mogą symulować różne rozwiązania w przestrzeni handlowej - zapewniał.

Podczas debaty paneliście zgodnie przyznali, że w wykorzystaniu technologii VR i AR w biznesie, to jednak człowiek i jego potrzeby są najważniejsze.

- My pomagamy pracownikom przemysłowym – za pomocą wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. Staramy się proponować takie rozwiązania, np. okulary wirtualnej rzeczywistości, które sprawią, że ich praca jest bardziej efektywna i bezpieczna. Wspomagamy różne, często nawet rutynowe, działania pracowników - dodał Piotr Wójcik, Co-founder, CTO, development lead, 1000 realities.

POLECANE

KOMENTARZE

+ DODAJ KOMENTARZ

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!